Sista dagen i Apia

Sista dagen i Samoa. Som tur är inte sista dagen på semestern dock! Har några nätter i Perth innan jag flyger tillbaks till exmouth och till verkligheten igen. 

Efter slappa dagar på ön Savaii tog jag färjan tillbaks till huvudön, Upolu. Där plockade jag upp min hyrbil och begav mig ut på nya äventyr. Körde längs östra kusten söderut. Helt magiskt! Först längs havet och sen upp bland regnskogsklädda berg täckta i dimma. Väntade nästan på att King Kong skulle komma svingandes förbi. Fram mot eftermiddagen kom jag fram till Lalomanu beach och Taufua beach fale. Påminde mycket om där jag bodde på Savaii fast här var det lite mer folk. 



Det blev en natt och sen tidigt nästa morgon begav jag mig vidare på min lilla roadtrip. Körde långs södra kusten ett tag tills jag kom fram till första stoppet, To Sua Ocean Trench! En plats jag velat besöka länge, så vackert och fridfullt! 





Målet med dagen var att korsa ön och köra tillbaka till Apia innan det blev mörkt. Så efter några timmars slappande vid To Sua körde jag vidare. Stannade vid ett fancy resort längs vägen där det blev lunch, svindyrt men det unnade jag mig;) Körde lite vilse efter det... Haha det här med vägskyltar är något de skulle kunna ta en närmare titt på! Oftast kunde skyltarna endast ses från ett håll, självklart inte mitt, men i många fall existerade de inte alls! Men tillslut kom jag rätt och kunde fortsätta min sightseeing. Det blev ytterligare stopp för några mäktiga vattenfall. Lyckades halka och sätta mig rätt i lera och totalt grisa ner mitt sista ombyte rena kläder haha så nu går jag på sista versen. Livet i en ryggsäck är ibland underbart. 

Kom iaf fram tillslut till Samoas huvudstad, Apia. Checkade in på mitt hotell och tog en lååååååång varm dusch. Första varma duschen på över en vecka! Som en pånyttfödd människa klev jag ut ut duschen och däckade på sängen. Ögonen stängdes cirka 21 och jag sov som en klubbad säl i mitt luftkonditionerade hotellrum. Himmelskt! 

Idag har jag strosat runt lite i stan och spenderat de sista kontanterna på massa onödiga men så fina souvenirer! Börjar bli nöjd med min tid på "resande fot" och ser nu fram emot att få åka hem! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0