Tirau

Halloj allesammans :)
Nu sitter jag pa ett infocenter i Tirau och byggnaden ar formad som en hund...hm??? Byggnaden brevid ar formad som ett far och sen ar det en herde brevid. De ar lite speciella, manniskorna har och deras ideer. Allt ar iaf bra, bor hemma hos Burgess. De tar med mig pa massa utflykter hela dagarna... ar helt slut!! haha, de har gjort ett schema for resten av veckan over alla grejer som vi ska gora. Antagligen aker vi till Rotorua nagon dag, det vore kul! och mamma, jag kommer vara hemma hos dem i helgen ocksa sa du far garna ringa igen =) Det blir ett litet halvkasst inlagg det har for jag har bara 4 minuter kvar...hm men jag lever iaf. Kommer till Auckland pa tisdag for att sedan aka upp till Pahia nagra dagar och slappa och njuta bara. Sen aker jag tillbaka till Ahipara for att jobba pa ett hostel i typ 2-3 veckor kanske. Det var helt upp till mig sa agaren. Gott! Jag jobbar 2-3 h om dagen for gratis boende. Jag kommer vara dar tills jag kommer pa vart jag vill soka jobb. Har lite svart att bestamma mig, men hoppas att jag klurar ut det under tiden dar uppe.

Nu maste jag dra mig, puss o kram!

Surfcamp och aterigen..Auckland!

Denna vecka har gatt sa sjukt fort! Har haft den basta veckan pa lange: surfat, umgatts, atit och bara chillat i en lodge precis vid stranden. Kan det bli battre? Det var lite sorgligt idag nar man skulle aka hem, kanns inte sa kul att vara tillbaka i Auckland igen. Storstad, buller och massa trafik... vet inte riktigt vad jag ska beratta om de dagar som gatt sen jag skrev. Jag har gjort ett antal vurpor i vattnet, en gick ganska illa!, men allt ar bara bra nu igen, lyckats surfa nagra harliga vagor och battre lart kanna mina medbrottslingar som var med. Lagger hellre upp lite bilder an skriver om de vi gjort :)

Alla deltagare, inknodda i bussen (utom Beth)

tva superseriosa surfare :)

Sista dagen tog vi fram kameran nar vi surfade, saklart  regnade denna dag. Men har har ni mig, precis avslutat en vag..harligt varre :)

En harligt sliten Liza men otroligt glad :D

Nar vi kom till Auckland var vi ganska ledsna over att lamna all lyx och komfort  dar uppe i norr, MEN var tur vande. For nar vi skulle checka in pa vandrarhemmet hade det blivit nagot fel med bokningen. Sa istallet for att dela rum med typ 8 andra och behova ga ut i korridoren for att ga pa toa och duscha sa fick vi ett eget dubbelrum med tv, dusch och toa pa rummet :D Sa nu svavar vi pa moln!!!!

Nu maste jag egentligen sova, upp tidigt imorgon for att ta bussen till Hamilton och Burgess :D Vi far se nar jag har internet acess nasta gang. Ha det bra tills dess!

hey bro :)

Aventyr i Shipwreck Bay

tjohoo, annu en dag har passerat, halv vags iaf. Da det inte var nagra bra vagor imorse sa tog vi en tur med bilen istallet. Vi korde langs 90 mile beach, som egentligen bara ar 68 km, tills vi kom fram till stora sanddynor. Korningen var en upplevelse i sig. Forst korde vi pa stranden men sen borjade det bli mer och mer stenar och mer och mer skumpigt..haha..ni ska fa se bild pa vagen vi korde. Nar vi kom fram till de stora sanddynorna fick vi prova sandboarding.  Man kastar sig ner for ett berg av sand pa en liten softboard. Det var kul, men paminde typ om att aka pulka..fast pa sand. Haha en kille glomde att stanga munnen och saklart gjorde han varldens vurpa ocksa..haha.. mycket smart dar!Men efter aven lite plockning av musslor begav vi oss tillbaka till var stuga pa stranden. Pa vagen tillbaka fick vi uppleva hur crazy var ledare ar..Rangi. Mitt under korningen pa stranden sa oppnar han forardorren och bara hoppar ut..haha tror aldrig att jag skrattat sa mycket samtidigt som jag blev livradd. Men han bara sprang vid sidan av bilen en stund, medan bilen fortsatte att rulla, for att sen hoppa in igen och kora vidare. Helt galen snubbe det dar... !

Efter lunch stack vi ut for att surfa, underbart vader och riktigt bra vagor! Det var sjukt kul idag, fast mina knan och hoftben ser ut att inte halla med mig. Ganska blaslagna och slitna :) Men men.. sa gar det om man inte lar sig att INTE satta i knana nar man ska stalla sig upp...vilket jag alltsa gor.  Men det gick bra forovrigt, egentligen ska vi ut och surfa snart igen men de flesta av oss orkar inte sa vi far se om vi stannar inne istallet...

Kan forovrigt namna att jag nu ser ut som en prickig korv i ansiktet, tror aldrig att jag haft sa mycket fraknar som jag har nu! helt hysteriskt!

Sahar sag stranden ut som vi forst korde pa, behaglig och inte alls skumpig....

....men sen blev det en aning skumpigare! Har korde vi alltsa rakt fram! och bilen var inte 4-hjulsdriven....

Pavag till sanddynorna

Kelsey kastar sig ner for en av sanddynorna..har ingen bild pa mig och Caroline nar vi gjorde det tyvarr.

Imorgon ska jag forsoka fa tummen ur rumpan och ta lite bilder pa bradorna och oss i vatdrakt..saaaa lackert :)

Surfcamp

Wohoo, tva dagar av intensiv surfning har precis genomgatts. Bara tre dagar kvar! Vi blev hamtade igar fran Auckland, en stor, ganska gammal snubbe som heter Rangi hamtade oss i sin lilla van. Fyra timmars korning senare, kommer vi fram till ett litet hus precis vid stranden. Detta ar vart boende de narmaste dagarna, helt fantastiskt!! Vi packar upp for att sedan ge oss ut och mota vagorna precis utanfor. Lesson 1, gick sadar. Det var kul att fa plaska runt i vattnet igen, vi tranade grunderna och fick lite teori. Kvallen avslutades med kortspel och mat  =D Idag vakande vi vid typ halv nio, at frukost for att sedan ge oss ut bland vagorna igen. Lesson 2, gick SKIT! vagorna var 2-3 m hoga och det innebar att ar man inte duktig surfare gar det at skogen. Jag ramlade och ramlade och blev bara argare och argare. Slog mig fordarvat och kande mig som en sur liten barnunge! Jag kom inte ens upp och stog en enda gang!! Ganska arg och valdigt sliten gick jag tillbaka till huset med ovriga for att ata lunch och vila lite. Lesson 3, vi gav oss ut i vattnet en andra gang for dagen. Jag kande att nu galler det, kommmer jag inte upp nu sa kommer det aldrig att ga. Efter lite hjalp fran Rangi sa gor jag ett forsok och staller mig upp direkt...och sedan om och om igen! Sa sjukt harligt, sa nu, tva timmar senare, ar jag helnojd med surfningen idag och ser fram emot imorgon :)

Nu blir det snart kinamat och sakert massa kortspel och allmant mys! De ar ganska trevliga personer som ar med, vi ar typ yngst dock. Medelaldern ar runt 25-30 tror jag. Det ar jag och Caroline, sen ar det en kvinnlig police officer fran Wales, tva par och en tjej fran USA, tre ryska tjejer som ar fran Kanada men bor i NZ (?) och sen var larare Rangi och hans medhjalpare Ai, Zack och Ben.

En liten bild far jag hinna med, utsikten fran verandan, surfbilder blir det senare under veckan....

Cya, wouldn't wanna be ya :)

Auckland..igen!!!

Nu har vi kommit back till storstaden, valdigt skont att ha tillgang till affarer, internet och allman kommunikation!! De senaste dagarna har varit superbra men jag maste erkanna att det ar lite skont att vara tillbaka bland mullret och bullret.

Fredag
Vi borjade dagen med att aka pa Auckland free tour, inget att doda for kanske men anda trevligt. Man slussades runt i en liten buss och stannade vid fina utsiktsplatser, sen avslutades de med en lunch pa en pub. Traffade massa svenska tjejer som man satt och snackade med ett tag, nice :) Sen tog vi farjan ut till Waiheke Island, det kandes skont att lamna storstaden och antligen fa se lite av "landssidan". Vi tog oss till vandrarhemmet, efter lite bussakande och bestigning av en mycket brant backe. Vi hade ju bokat att vi skulle bo i "dorms" men nar vi kom fram fick vi ett litet rum med bara tva sangar i, underbart! Att fa bo helt sjalva! Och utsikten var ocksa underbar, klart vart bestigningen av den branta backen..haha! vi tog det bara lugnt pa kvallen och la oss ganska tidigt, vi var trotta. Vi tankte att bada, sola och allt annat skoj kan vi gora imorgon......

Hej da Auckland

Vart lilla sota rum, och ja det ar mina klader som hanger overallt!

Harlig utsikt!

Lordag
Men icke sa nicke, pa lordagmorgon vaknar vi och det regnar!!! ganska mycket ocksa, och det slutar aldrig. Men det blev anda en blot promenad till ons enda supermarket, 4-5 km bort. Sen lag vi och laste och sloade, vi var ju inte alls sugna langre pa att hyra cyklar och cykla runt till olika vingardar och sant nar det regna. En slappisdag sa att saga. Ludgio, en argentinare som bodde po vart hostel fragade sen om vi ville ga pa en japansk konsert pa kvallen, med typ japanska trumslagare. Konserten var pa den japanska restaurangen (kombinerad sportbar?) dar Ludgio jobbade. Sa vi stack dit pa kvallen, blev inslappta gratis :) Konserten var asgrym! Snacka om taktkansla. Efter konserten blev vi bjudna att stanna kvar, av agaren, pa dinner tillsammans med de andra som jobbade och japanerna som hade upptratt. Sa vi stannde och blev bjudna pa japansk middag ...och det var en upplevelse! haha...Frida du skulle vart stolt, jag at med pinnar och allt :) Sushi provade jag ocksa, riktigt gott. Pratade mycket med tva tjejer som satt brevid ocksa, de bodde pa on men var halvjapaneser. Det var de som fick i uppgift att undervisa mig i hur man at med pinnarna, gick riktigt bra. Jag blev helt slagen av hur oppna och trevliga alla ar, vi kande ju knappt nagon dar men anda bjod agaren oss pa varldens middag och hela kitet! Kvallen avslutades med att vi hangde med Ludgio pa nagot sydamerikanskt reggeparty..haha alla var jattetrevliga och tyckte vi svenskar var valdigt intressanta. Fast nar vi borjade spela Basshunter sa tror jag vi sjonk lite i deras ogon..haha men det var kul anda.

En av trummslagarna in action

Massa galna japaner och massa god mat!

Margeret and Rosie

Sondag
Idag har vi hunnit bada och sola och haft det allmant gott. Vi tog farjan tillbaka in till Auckland nyligen sa nu sitter vi har igen. Vi provar ett nytt hostel inatt, ett lite billigare. Kanns inte alls lika frascht som det vi bodde pa tidigare. nar vi kom in i rummet nu vid tvatiden lag alla i rummet och sov! Da kanner man sig lite besvarlig nar man stovlar in dar och ska forska vara smidig med 15 kilo packat pa sig. Det fanns inget stalle att lasa in vaskan heller, sa lite osakert kanns det. Men det ar ju bara en natt, vi sticker ju pa Surfsafari imorgon bitti. Ska bli saaa skont att bara bli omhandertagen och slippa tanka pa vad man ska ata och vart man ska sova.

Ville bara visa hur smidig jag ser ut med min packning..haha

Farjan tillbaka till Auckland

Takapuna beach no 2

Hello again, har inte sa mycket att beratta sen sist. Sa det bli lite bilder fran igar bara da vi var och badade igen :)

Vart favoritstalle, Takapuna beach :)

Harligt plaskande bland vagorna :)

Tva mycket glada badbrudar

till avslutning pa var lilla baddag blev det en kiwijuice for Caroline och en milkshake for mig :)

Auckland - fortfarande

Still in Auckland, borjar faktiskt bli lite rastlos har. Alla borjar sticka vidare och jag och Caroline kan knappt barga oss tills vi ocksa far ge oss av. Visst, Auckland ar en jattefin stad som jag gillar mer an forvantat. men jag vill se mer an asfalt och byggnader nu, lite action och aventyr :) Men imorgon bar det forst av pa en Free day tour over Auckland, man far se lite av vad staden har att erbjuda. Sen pa kvallen aker vi ut till Waiheke Island for tre dagar med underbar semester. Vi funderar pa att hyra cyklar och cykla runt lite pa on. Vandrarhemmet ska ligga precis vid den finaste stranden ocksa, later inte fel!
Sen aker vi tillbaka till Auckland pa sondag, sover en natt har for att sedan pa mandag aka och surfa!!!! wieee :)

Har aven nu pratat med och smsat Helen och Esta, sa jag ska aka till dem den 21 feb. Har bokat buss och allt, fick superbilligt for 14 dollar (60kr), och da ar det anda en tvatimmarsresa! Vet inte hur lange jag ska stanna bara, jag har skickat ett sms och fragat men de har inte svarat an. Sa vi far se, jag ar oppen for allt :)

De senaste dagarna har vi mest vart i stan, gatt runt och kollat parker, affarer och jag har aven brant mig for forsta gangen. Nice, men det ar inte sa farligt :) Vi var och hanlade lite mat igar ocksa, pa nagot supermarket en bit harifran. Jag kopte 2 pkt nudlar, 1 burk vita bonor, 1 burk raviolo, 2 bananer, 2 tomater, 2 applen, 3 clementiner, 1 pase torkade mangoskivor, 1 tonfiskburk, 2 frallor, 1 mars och 1 pase babycarrots for under 100 kr. Det tyckte jag var fett bra :)

En mycket valforberedd bild, ni ser val vad som ar i bakgrunden? :)

Pa kartan stog det park, men i verkligheten var det en regnskog med massa konstiga ljud. Haftigt var det, mitt i Auckland.

Hej blekfis!

Dagens laskigaste handelse. Den har 30 cm hoga fageln borjade springa emot oss nar vi satt och fikade pa en bank. Spana in klorna! Han var riktigt evil. Sa vi sprang smaskrikandes darifran :p haha

Idag var aven vart forsta avsked, vara tva sverigepolare Dennis och Martin ska gora sydon sa de sticker ikvall. Men vi kanske ses igen nar de kommer uppat nordon igen. Jag och Caroline kom pa idag vad konstigt de kommer bli att saga hej da till varandra nasta vacka nar vi delar pa oss. jatteskumt. Men antagligen sa ses vi ju igen om bada far jobb i samma omrade, som vi nastan planerat.

Jag maste bara beratta om var skumma rumskompis vi fick igar. Han ar ryss, typ 50-60 ar, langt gratt har och valdtigt speciell. Han har en liten karra han drar sitt bagage pa och igar delade han ut sma guldiga pins med Lenin pa till mig och carro! Han bara "Lenin! Communist leader!" och vi bara " eh okej! tack..!" haha... men han verkar ganska snall forovrigt men...lite speciell som sagt. Nu ar det bara en natt kvar har, ska bli skont att fa byta rum och se nagot annat stalle. Nu ska vi snart ta bussen ut till Takapuna igen for att bada och kika i affarer.

Sweet as.....!

( Pappa, fick du mitt sms jag skickade for nagon dag sedan? Vore kul och veta om det kom fram!)

Bilder Auckland - Takapuna

Lite mer bilder far det bli. Lite blandade fran Auckland och aven Takapuna, dar vi fixade IRD nummer och aven tog oss en simtur :)

De beromda Skytower i Uackland

Caroline pa stallet vi ater frukost

Detta blev dagens lunch i Takapuna, macaroni n cheese med rostade gronsaker = 30 kr. Det har nyss slagit mig hur mycket billigare saker ar har i NZ mot Sverige. Vi bor pa ACB Backpacker i Auckland som ligger supercentralt och ar riktigt stort for 128 kr natten, och da ar det dorm med fyra baddar i. Sa jag valde nog ett bra land!

Takapuna, har blev det ett stopp i vart dagsschema for arets forsta dopp :)

Tyvarr var det lite mulet men inget daligt vader kunde stoppa oss, ar det 27 grader i luften sa maste man!

PS! Vi har nu fixat boende till helgen, Waheike Island here we come! so no worries :)

Regn i Auckland

Idag regnar det, fast enligt mig bara lite duggande. Vilket ar helt okej eftersom det anda ar typ 26 grader varmt :) Nu sitter vi pa IEP kontoret, dar det finns gratis internet och tillgang till telefon, fast tyvarr bara lokalsamtal dock.

Vi maste tillbaka till banken idag, vi fick ju vara bankkort igar. Men klant till bankman gav han oss fel sa vi fick varandras. Jag signerade carolines och hon mitt. Alltsa har hon alla mina losenord och skit. Men forhoppningsvis loser det sig.

Annars flyter allt pa, massor att fixa hela dagarna. Vi ska forsoka ta lite semester i eftermiddag ocksa :)

Har faktiskt borjat bestamma mig lite hur jag vill lagga upp min tid har. Forst nu Auckland och surfcamp. Efter det vill jag garna besoka fam Burgess. Sen funderar jag pa att dra norr till Bay of Islands och plocka frukt. Tjana lite pengar pa slavjobb, later harligt :) Sen vill jag nog resa runt lite runt Rotorua och Tongario och sen aka ner till Wellington for att soka jobb dar. Och om jag bor dar vill jag garna besoka sydon lite, men bara typ semester, inget jobb. Men jag ska diskutera saken med personalen har sen, de kanske har nagra forslag pa annat upplagg. Vi far se.

Igar var vi pa pizzanight, at sa mycket pizza du vill for 10 dollar, alltsa typ 45 kr. Mycket trevligt, massa backpackers som valtrade sig i pizza :) blev aven biljard och promenad, superkvall!

Nu ska jag forsoka fixa boende till helgen, vi vill ut till en o utanfor auckland men vi far inte tag pa nagot boende. Att ringa kostar sviinmycket, typ 15 kr min!! och det har vi inte riktigt rad med. Har forsokt reservera via internet, far se om de funkar.  Var inte orolig (mamma!) vi far nog ta vart fornuft till fanga och ringa anda for att dubbelkolla om bokningen gatt igenom. Sa det loser sig nog!

Men vi hors nasta gang :)
hej svejs

NY ADRESS!!

Den adressen jag skrev i ett tidigare inlagg ar fel, har ar den riktiga om du vill skicka brev!

Liza Arvidsson
PO Box 1786, Shortland street
Auckland, New Zealand, 1140

Cya :)

Mobilnummer!

Sweet as....!
( det ar vad alla har sager heeela tiden, underbart!)

Jag har skaffat nytt mobilnummer, det svenska funkade inte alls har sa nu ar det Nya zeelandskt!

0064 (0)2102435662

Ni far gaaarna ringa eller smsa, for mig ar det ganska billigt att sms sa jag ska forsoka svara! Och det kostar inget for mig om ni ringer sa ring pa! haha

Har nu aven oppnat bankkonto och imorgon ska vi fixa IRD nummer (skattenummer).

Vi hors manniskor!

Bilder fran flygresan och KL

Den underbara ( och aven vackra!) personalen pa flyget till KL, all credit till er :)

Tva mycket slitna tjejer pa tunnelbanan i KL

Bergochdalbanan inne i shoppingcentret Times Square, ni ser vad stor jamnfort med lilla Caroline nere i hogra hornet!

Vi lamnar KL ( man skymtar faktiskt de beromda Petronas towers dar bland husen)

Soluppgang fran planet, vi narmar oss NZ

Forsta bilden fran Nya Zeelandsk mark, vi promenerar mot hamnen

De var alla for nu, kommer sakert fler imorgon eller nat :)

New Zealand finally!

Hey!!!!
Nu har jag landat, helskinad och lite mer utvilad an i forra inlagget. Flygresan gick bra, sov typ kanske 6 h sa jag hade det riktigt bekvamt. Val pa flygplatsen har i Auckland tog det langre tid an vad  vi trott. Man far ju typ inte ha med sig nagonting in i landet som kan forstora naturen..sa ingen mat, frukt eller annat atbart, inga hikingboots eller talt som vart i skogen nyligen. Sa det tog ett tag innan man hade fyllt i alla papper och svarat pa fragor angaende sant, men angaende visumet var det inga problem.

Vi tog en buss in till staden och kom fram till vart vandrarhem ACB Backpackers som ar riktigt trevligt. Det finns hur manga rum som helst, ar nog det storsta vandrarhemmet jag har sett. Flera vaningar fulla med backpackers fran hela varlden. Vi sover i ett fyrbaddsrum, det ar vi och en kille. Men han har vi inte pratat med an, han ligger bara och sover..! Vi har iaf hunnit med att ta en promenad genom stan, kollat in hamnen, fatt lite solsken (och antagligen lite branna) och atit pa Subway. Battre blir det inte :) Vi har aven kop med lite nudlar och annat smatt och gott som lunch for de narmaste dagarna.

Nu ikvall ska vi ta det lugnt pa vandrarhemmet, lasa pa lite om stan, kaka lite och kanske tar en kvallspromenad ner till hamnen igen. Vi far se.  Imorgon blir det ju mote med IEP, som ar den organisation som tar hand om oss har i Auckland. Sa forhoppningsvis blir vi lite klarare i skallen angaende vad vi vill gora harnast. For jag kan saga i mitt huvud snurrar det rejalt just nu. Finns saaaa manga stallen jag vill till och saaa mycket att gora och se, men jag aterkommer efter morgondagen.

Nu ska jag ladda upp lite bilder fran resan!
peace out brothers

KUALA LUMPUR!

Oj oj oj, nu vet jag vad jetlag ar!!! och jag ar bara halvvags :p  jag iaf tagit mig till KL i Malaysia, flygresan hit ( 11,5 h) var laaaang, men anda ganska mysig. Varldens trevligaste vardinnor, hur mycket mat och dryck som helst, manga filmer, och mkt trevligt sallskap i form av Caroline! Vi kom fram imorse, vid typ atta ( malaysisk tid) men egentligen var ju klockan typ ett pa natten for oss sa vi var ganska sletna! Men det var bara att kampa pa och halla humoret uppe. Vi tog ett snabbtag in till stan och fick se hur staden sakta vaknade till liv. Val dar vi bytte till tunnelbana till Times Square, som nog ar det storsta shoppingcentret jag nansin har sett!!! 14 vaningar med bergochdalbana inunti, helt galet stort! Gissa om vi gick vilse? Ingen av oss kopte nagot, tyckte faktiskt det var lite dyrt och ingen av oss vagade oss pa en prutning..haha...Men iaf, efter nagra timmar kande vi att det rackte i varmen (det ar val runt 33 grader idag tror jag och vilken fuktig luft!! Knappt andningsbar) sa vi drog oss in till flygplatsen igen.

Sa nu sitter vi har pa flygplatsen, jag har vart pa toa sa nu ar min dag raddad... !!! vi fick leta ett bra tag efter en "okej" toa att ga pa. Inget litet hal i golvet bara, men iofs, man ska val vanja sig vid att leva basic :) Forut var jag sa trott sa jag ville bara do, men nu borjar krafterna aterkomma. Ska sova en svang, planet till NZ gar inte forran om typ 8 h, sa brattom har vi iaf inte.

Mamma! Min telefon funkade inte har i malaysia sa jag har inte kunnat smsa, men ska gora detta sa fort jag kan :) Annars ar allt bra och jag tror jag ska komma fram helskinad :)  jag borjar sakta inse att jag nu ar pavag!!!

Jag kan saga att utan den beskrivningen vi fick av Thomas over hur man tar sig runt i staden, sa hade vi vart totalt borta. Det ar ganska rorigt har med vanstertrafik, mopeder och taxichaufforer som konstant skriker pa en..haha..Sa tack for alla otroligt anvandbara tips!

For er som inte orkat lasa allt ovan: jag har upplevt en asiatisk stortstad med allt som det innebar, jag ar trott men ack sa glaaad :) Snart kommer jag till NZ, ska bara flyga 10 timmar till och jag kommer antagligen sova som ett barn!

Sa fort jag har mojlighet ska jag lagga upp bilder, men det kan droja!

Puss pa er alla och njut av livet, for det gor jag :)

Adress

Kom på att jag har ju en adress i NZ dit ni gärna får skicka något sött kort eller varför inte ett jättelångt brev :) Denna adress kommer att funka under hela min vistelse i NZ, de viderbefodrar sedan posten till mig så skicka på!!

Liza Arvidsson
Work New Zealand
PO Box 1786, Shortland st
Auckland 1001
New Zealand

Storstädning!

Nu ni, 4 DAGAR KVAR!!!!! jag tror knappt det är sant. Men jag har fortfarande lite som ska fixas, men förhoppningsvis tar jag mig i kragen och fixar allt de idag. Ska även till Säffle ikväll på en liten avskedsmiddag, jag kommer säkert börja gråta. Skulle inte förvåna mig!

Har även rensat bort i stort sätt alla inlägg som inte hade med Nya Zeeland att göra, det är ju resan dit som bloggen ska handla om. Så alla terapiinlägg jag har skrivit under hösten/vintern är nu borta. Därför kan en del inlägg vara lite konstiga, utan sammanhang. Men det gör inte nåt enligt mig, ni får försöka förstå :)

Har även bestämt  med en tjej som åker samtidigt med mig att vi ska checka in tillsammans. Känns gött, då kan man vara nervösa ihop! :)

Det ska bli så skönt att komma iväg, har pratat om det så länge nu att jag inte riktigt förstår att det blir av. Allt känns mer som någon fantasi man målat upp och talat om för alla andra.