Malo e leilei!

Malo e leilei och god morgon från Tonga! 

Kom fram igår och blev direkt upphämtad av hotellet jag bokat för natten. Ganska flådigt hotell precis bredvid flygplatsen, smidigt värre. Det blev en eftermiddag med chill, sömn och mat då jag var en aning jetleggad efter resan. Sov som en klubbad säl sen under natten i min stora fluffiga hotellsäng. 

Upp tidigt imorse för att ta ett inrikesflyg ut till ögruppen Haapai. Flyget var verkligen i minsta laget med platser för 12 personer. Upp och iväg bar det och vilken härlig resa! Jag älskar ju att flyga och utsikten var så fin. Vi passerade en mängd små obebodda paradisöar omringade av rev plus jag såg två valar.  





Landade vid världens minsta flygplats och blev där mött av en kvinna och hennes pickup. Hon tog mig plus två tyskar till Fins n Flukes, vårt boende, där jag nu sitter och väntar på mitt rum.

Ett dygn i Tonga so far och hittills är det ungefär som jag föreställt mig. Väldigt basic och laid back. Väldigt speciellt :) men jag trivs bra hittills och ser fram emot att utforska mer av detta spännande land. 


På återseende!

Kommentarer
Postat av: Niles

Vilken drömresa! Låter som om du hade en underbar första natt (även om du sov som en klubbad säl) :)

2014-09-05 @ 00:45:34
URL: http://theniles.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0