Lazy sunday in Samoa!

Söndag. Vilodag enligt Samoan tradition. Gå i kyrkan, be, äta stor festmåltid med familjen och sen sova hela eftermiddagen. Ingen lek och inget jobb. 

Jag har passat på att bada, snorkla och läsa. Finns inte så mycket annat att göra här på Savaii. Allt är stängt men det gör inte så mycket när man är i paradiset... Fram till klockan fyra iaf! Sen är det otroligt jobbigt och man blir rastlös om man heter Liza. Så jag begav mig ut på en promme i 30 graders hetta, bestämd att hitta något att göra. Förhoppningsvis ett café eller restaurang där jag kunde äta lunch och om karma tillät, även lite wi-fi. Och tänka sig! Jag fann en liten strandbar med wi-fi!! Snabbt dessutom:) 

Igår var en helt fantastisk dag! Jag hamnade på ett hejdundrande stort födelsekalas i grannbyn för en dam som fyllde 90 år. Det var mat i mängder, det dansades och sjöngs, predikades och bads... Ja det var inte ände på festligheterna! Hur jag hamnade där får bli ett annat inlägg men kan säga att jag är mycket tacksam att jag blev inbjuden. Det blev en dag att minnas helt klart! De är så otroligt vänliga och trevliga både i Tonga och Samoa. 



Här på Savaii bor jag iaf i en liten beach fale, typ som en bungalow utan väggar. Det är bara draperier till väggar som man tar upp eller ner efter behag. Mitt på trägolvet har man en madrass och ett myggnät. That's it! Men mer behöver man inte. Min fale ligger precis på stranden så somnar till havets vågor och vaknar med de mest fantastiska vyerna! 







Hittade det lokala gymmet ;) 

Ikväll blir det en sista middag här på Savaii för imorgon tar jag färjan tillbaks till Upolu. Där väntar hyrbil... Vi får se hur det går ;) kran hej sålänge 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Vad härligt det ser ut! :D

2014-09-14 @ 09:08:43
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0