Mera Melbourne!

Yep jag är fortfarande kvar i Melbourne. Idag är det fredag och min vistelse här börjar smått närma sig sitt slut. På söndag flyger jag över till Adelaide för att hälsa på lite gamla bekanta. Båda har barn under 6 månader hehe så vi får se hur mycket Liza kommer trivas där ;) Nej då det ska bli jättekul att få se dem och se deras små nyskapelser. 

Har haft väldigt bra dagar hittills, har slösat en del pengar på god mat och kläder (som jag inte ens vet om jag får plats med i ryggsäcken haha). Jag har insett att jag haft lite brist på vissa saker och när jag av slumpen råkade springa in i det enda H&M i heeeela Australien... ja vad skulle jag göra? Då de har flera av mina favoritplagg och dessutom billigt så kunde jag inte låta bli. Så det blev några inköp. Inte många men tillräckligt för att ifrågasätta min packning. Tror helt enkelt jag får göra en liten rensing innan flyget på söndag... det löser sig!


Onsdagen bjöd på utflykt till Brighton Beach och libanesisk middag med Hanae och hennes polare Mesh. Igår var Hanae ledig från skolan så vi gjorde en heldag på stadens gator och torg. Vi strosade på Queen Victoria Market och åt massa god mat och andra sötsaker. Det blev en långpromenad till en stor outlet där Hanae shoppade loss och jag fick tag på underkläder för cirka 5 kr styck (KAP!). Vi lyxade till det med italienskt till middag och sen satt vi resten av kvällen på Robot Bar, en japansk bar där jag provade sake för först agången (BLÄ!) och andra japanska drycker som japansk öl, plommonvin och något sorts citrusvin. Alltid kul att prova något nytt, speciellt när jag hade min japanska guide med mig som förklarade vad de olika dryckerna var och hur man skulle dricka det. Citrus- och plommonvinet var helt okej men sake kan jag nog skippa nästa gång. Smakade vidrig medicin från 90-talets början. Jag tog mig en japansk öl och smuttade på resten av kvällen istället hehe... lite mer min smak. 

Här kommer äntligen ett bildbombnedslag med massa bilder fårn veckan i Melbourne!



Härlig harpmusik i botaniska trädgården


Botaniska trädgården




Botaniska trädgården





Chinatown! 


Brighton Beach

 







Vår lilla hälsning till Jennifer <3


Hanae har shoppat loss på Guess outlet


Liza provar Sake för första gången.... ingen hit!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0