Melbourne

Här i Melbourne frodas jag och mår gott. Älskar den här staden so far! Kom igår kväll så har inte hunnit spendera så värst mycket tid här men gillar den redan. 

Bor på ett helt ok hostel mitt i stan, United Backpackers, med spårvagn och tågstation precis utanför dörren. Hur smidigt som helst! Igår kväll tog jag det mest lugnt, kollade lite film, handlade, lagade middag och sedan hoppade jag i säng. Idag startade jag med frulle och sen en långpromenad i det fina vädret. Blå himmel och solsken! Varmt och skönt var det också, säkert runt en 20 grader. Promenerade längs floden som går genom stan tills jag kom till Melbournes botaniska trädgård. 2 timmar spenderade jag där strosandes och fotograferandes och lyxade även till det med en lunch på deras café som bjöd på livekonsert med en harpist. Väldigt harmoniskt! 

Traskade sedan tillbaka in til stan och hoppade på deras gratis spårvagn som går i en cirkel runt själva centrum. Sjukt bra! Var ganska trött i benen vid de laget så väldigt skönt att få se stan men slippa gå hehe.. Hoppade dock av i Chinatown och strosade hela vägen tillbaka till vandrarhemmet. 

Nu har jag precis kommit hem från middag med en gammal fallskärmskompis från Good Vibes i NZ. Han tog mig med till en kinarestaurang där vi käkade dumplings och vårrullar. MUMS! Riktigt billigt var det också! Så nu är det en mätt och väldigt nöjd Liza som sitter på vandarhemmet mer än redo för att sova. Imorgon ska jag försöka öppna bankonto och fixa skattenummer och sen på kvällen ska jag försöka ta mig till min japanska vän Hanae någonstans ute i förorten.... vi får se hur det går haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0