It's alive!!

Min baby har återvänt till mig! Fick tillbaka den igår kväll så idag kan jag äntligen ladda upp lite bilder och uppdatera er på vad som hänt. 

Spenderat de senaste dagarna i Wanaka, strosat runt och haft det allmänt bra. Gick upp för Mt Iron i fredags morse, väldigt vacker utiskt över hela Wanaka och omgivning. Det var riktigt skönt att få komma ut och röra på sig lite igen. Väl på toppen tog jag mig en andra frukost och bara njöt av utsikten:)


Flyget in till Queenstown 


Uppe på Mt Iron


Utsikt över Wanaka 

Igår gick vi upp tidigt för en lång dags färd mot Milford Sounds, i Fiordland National Park. Milford räknas som en av de vackraste platserna i landet och är ett utav de mest populär turistmålen. Jag har länge velat åka dit men aldrig haft råd/tid. Nu fick Lisa och jag (ännu en gång tack vare hennes kontaktnät) åka med på en dagstur gratis... hehe det gillar vi :) Så vi startde med buss från Queenstown vid 07.30 på morgonen. Lite småstopp här och där och lite fotochanser innan vi kom fram till Milford vid 13.30. Sen blev det en 2 timmars båttur. Milford är ju som en stor fjord med höga branta berg och djupt vatten. Tyvärr var vädret inte det bästa så molnen låg lågt och vi såg i stort sett ingenting av fjorden... men men det var häftigt ändå. Naturen blev väldigt mystisk med alla vattenfall och höga berg täckta av moln och dimma och det kändes som hämtat från King Kong:) 


Fiordland National Park


Fiordland National Park



Fiordland National Park


Milford Sound
 
 

Idag är det 4 Maj och det betyder min födelsedag. Det ni :) Har inga stora planer men blir nog lite god mat och dryck i goda vänners sällskap, aldrig fel! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0