Happy birthday to me!

Då har man passerat 24 år på denna jord. Känns inte så värst märkvärdigt men åren går kan jag ju i alla fall konstatera haha :) 

Hade en fin födelsedag igår. Tog sovmorgon och åt en sen frulle innan Lisa och jag tog på oss vandrarkängorna och drog till Arrowtown, cirka 40 min härifrån. Arrowtown är seriöst världens sötaste lilla stad. Som hämtad från en filminspelning. Staden (eller byn snarare) har fortfarande en väldigt gammaldags design på alla affärer och cafér och det känns lite som man tar ett steg tillbaka i tiden när man är där. Där mötte vi upp med Charlotte, en gammal skydivevän till oss båda som vanligtvis bor i Dubai men just nu är hemma och hälsar på hennes föräldrar. Snacka om timing! Hon tog oss med på en vandringstur upp bland bergen runt staden, tog en cirka 3 timmar och det var en riktigt fin vandring då hösten verkligen slagit till i det området. Träden var gula, orangea, röda, bruna och gröna. Vi lyxade till det med en otroligt god lunch på stan innan vi sa hej då till Charlotte för att dra hem och duscha. 













 

 
Dagen avslutades med ett biobesök på fantastiska cinema Ruby. En liten, snäppet lyxigare salong, där man kan få mat och vin serverat under filmen och lobbyn är dekorerad i riktig "Great Gatsby" anda. Här trivdes Liza! Vi såg The Other Woman som visade sig vara riktigt rolig, vi skrattde och tjöt hela kvällen. 

Idag vräker regnet ner... blääää. Lisa är på jobbet och jag har bäddat ner mig i sängen med datorn och en kopp te. Jag ska vara riktigt produktiv idag och planera resa, kolla film, äta mat, ladda upp bilder, skriva blogg, rensa datorn m.m... låter inte dumt! 

Flyget till Taupo går ju på onsdag så drar nog till Queenstown imorgon så jag i allafall får en natt där. Måste ju äta den klassiska Fergburgaren och bara insupa atmosfären i underbara lilla Qtown:) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0