Exmouth och valhajar!!

She’s alive!!! Ja jag är mer än levande kära vänner. Frodas och mår gott.

Är i Exmouth tillsammans med Jenny. Vi bor på en stor camping i deras vandrarhem, ganska lugnt och skönt med pool och 10 min promenad till havet. Exmouth är en liten håla… LITEN håla… men har ändå sin charm. Jag tycker det är så skönt att kunna gå överallt, slippa ta bussar eller vänta på tunnelbana. Närheten till nationalparker och kristallklart vatten med superb snorkling gör ju bara stället ännu bättre. Just nu är det ju vinter och temperaturen ligger runt 25 grader varje dag med klarblå himmel. Helt perfekt för oss. 

I torsdags hade jag en helt sjuk dag. Fantastisk men overklig. Jag simmade nämligen med VALHAJAR! Inte en heller utan sju stycken!!! Det var en dagstur ut till Ningaloo Reef som är känt för sitt marina djurliv. Vi såg två olika sorters delfiner och sen 11 valhajar totalt. Vi var i vattnet i cirka 2,5 timme totalt med valhajarna och vissa gånger kom man riktigt nära. Vi var tvungna att hålla 3 meters avstånd men ibland svängde hajen till och då fick man försöka flytta på sig snabbt som ögat! Men de är ju helt ofarliga, trots sina 6 meter. De största de på båten jag åkte med hade sett var 12 meter men vi fick nöja oss med ”bara” 6 meter… sjukt stort ändå tycker jag. En hel hög bilder finns på facebook för den intresserade. Här nöjer jag mig med att bjuda på en ”selfie”:)

 

Annars så har vi väl mer eller minde bestämt oss för att stanna här och leta jobb. Vi ska få jobb. punkt slut. Igår var vi ute och delade ut cvn till massa olika platser. På ett litet ställe som Exmouth kan man inte direkt vara kräsen. Det blev biluthyrning, hostel, städning, café, fish and chips shop och mataffär. Känner mig ganska öppen för vilket jobb som helst just nu. Vill bara bo kvar här och kunna ha råd med massa roliga snorkel/dykturer och annat skoj! Jag fick tur ganska direkt på jobbfronten med två jobb ”trials” i början av nästa vecka. Mer säger jag inte utan vi får se hur det går och om jag får något av dem:)

Idag har varit en ren slapp och soldag. Vi har badat i poolen, solat, ätit glass och bara njutit av en ledig lördag. Morgondagen ser väl ganska liknande ut… inte alltför tuff alltså. Internet är en bristvara så därför blir inte uppdateringarna så täta och utförliga. Men ett snabbt hej här och där ska väl gå bra!

Önska mig lycka till inför jobben nu! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0