BEST DAY EVER!!

Igår var inte en bra dag... det var en FANTASTISK DAG!!! Jag hade inga speciella planer, utforska en av stadens många shoppingcenter, kanske se en biofilm och bara ha det bra. När jag kommer in på Melbourne Central som ett av centrena heter ser jag hur en stor del är avspärrat och massa tekniker bygger en scen och massa mer. Jag frågar vad som pågår och de förklarar att om 2 h ska Australienpremiären av den nya X-men filmen hållas här OCH Hugh Jackman, Peter Dinklage och Bingbing Fan kommer att vara här..... HUGH JACKMAN!!! Jag dog nästan. Det behövdes inte så mycket betänktetid innan jag bestämt mig för att stanna och joina alla X-men fans och börja köa för en bra plats. 

Tyvärr var ju alla bra platser redan tagna men fick en på andra våningen där jag skymtade röda matten men hade bra utsikt över den lilla scenen. 2,5 timme senare gör de äntligen entré!! De tog sin tid längs mattan med alla journalister och sen äntligen gick de upp på scenen och pratade om filmen! Så fort det var slut började de gå mot biosalongen och som tur var behövde de ta rulltrappen upp och gå förbi precis där jag stod!! Så fick se dem på någon enstaka meters avstånd i alla fall men ni kan ju fröstå kaoset!! Man blev nästan mos. Peter Dinklage spelar ju en av huvudrollerna i min favoritserie Game of Thrones så det var extra kul att få se honom!! 

Jag bär alltid med mig kameran, alltid!! Men just denna morgon tänkte jag "äsch jag ska ju bara shoppa"... världens misstag!!! Så försökte fota lite med mobilen men det blev heeeelt värdelöst. Så har bara några riktigt dåliga bilder på dem tyvärr men fick ett bra filmklipp på Hugh dock, så det kan jag titta på i repeat ;) 

 
 
 
Lite länkar från eventet för den som vill läsa mer och se bättre bilder på stjärnorna :) 
http://www.news.com.au/entertainment/movies/hugh-jackman-all-smiles-at-xmen-premiere/story-e6frfmvr-1226920609222 
http://www.smh.com.au/photogallery/entertainment/movies/xmen-red-carpet--hugh-jackman-20140516-38fd8.html

Gick på IMAX bio idag och såg Godzilla, riktigt tufft. Älskar älskar ÄLSKAR IMAX. Här var det dessutom tredje största duken i världen. Ljudet är knivskarpt. 3D bilder är knivskarp. ALLT ÄR KNIVSKARPT! Har bara varit på IMAX i Bangkok tidigare och det var också sjukt bra. Bio blir inte bättre än såhär. Filmen var helt ok, vissa riktigt coola scener och vissa gejer i själva storyn var lite väl... desperat. Men som upplevelse i helhet får den en 9/10:) 

Imorgon blir det flyg til Adelaide och besök hos Marjukka och hennes 6 månader gamla bebis! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0