Back on track

Yes jag är fortfarande i Perth! Har äntligen tagit lite beslut dock och kommit någon vart i mitt tänkande! Innan jag kom hit så hade jag hört så mycket positiivt om staden, att Perth är underbart! Kan inte säga att jag fått något vidare inttryck än, och jag har ändå varit här i fyra dagar nu. Det har varit mulet och regnat i stort sett varje dag, kanske är därför? Jag har inte heller varit den mest aktiva turisten och hållt mig ganska mycket hemma och runtomkring vandrarhemmet. Igår tog jag mig till Freemantle, en del som är väldigt poulär och som jag blivit rekomenderad. Det var väldigt mysigt, fullt med söta små butiker och mysiga caféer. Men det dröjde inte länge innan regnet kom och jag kände "nej, om man skulle ta och gå på bio istället" hehe.. så det blev nya X-men filmen där på söndagseftermiddagen. Väldigt trevligt. 

I lördags mötte jag äntligen upp med min bekanta vän Jenny. Jenny bodde med min kompis Tove förra sommaren på Gotland och Erika och jag var ju och bodde hos dom en sväng. Jenny och Tove åkte tillsammans till Australien i augusti förra året men Tove har nu åkt hem men Jenny är kvar. Så vi möttes i alla fall upp och började genast smida planer! Hon har varit i Perth i två månader och städat på vandrarhemmet hon bor på men känner att nu är det dags för en förändring. Så jag lyckades locka med henne upp norr med mig! Imorgon kväll hoppar vi på nattbussen som ska ta oss hela vägen upp till Exmouth wieee jag längtar!! Inte till bussen då utan till destinationen haha..  Vi åker 21.30 och är framme 15.00 nästa dag... det kommer bli intressant! Men jag är glad att ha lite sällskap, att göra den resan själv blir nog gaaaaanska segt!!!

Så idag är sista dagen i Perth och det känns som jag borde göra vad jag kan för att ge den en sista chans att charma mig. Men återigen är regnet ett faktum och jag känner mig mer lockad att stanna inne och se en film... 

Titta vilken fantastisk bild jag lyckades gräva fram. Jenny och jag tillsammans med deras troll Kim, på Gotland förra sommaren. Så nu blir det vi som gör västkusten osäker tillsammans!!! 

Wohoooo!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0