Småstadsirritation

Idag har jag småstadsångest. Eller ångest är fel ord. Småstadsirritation är bättre. Jag är less på att bo i en liten liten håla mitt ute i absolut ingenstans. Irriterad och frustrerad för att det är så litet och inte har något som helst utbud av någonting alls.

Har en lista med saker jag skulle vilja köpa och som jag behöver inför min resa om 4 veckor men ka inte hitta en enda av dem här i Exmouth. Det som erbjuds i denna fantastiska lilla håla är en fiskebutik, en spritaffär, en surfklädesshop (SVINDYR), en dykshop, ett apotek, en smyckesaffär, en till surfklädesshop (OCKSÅ SVINDYR), en till dykshop, två frisörer, ett bageri och två mataffärer av samma märke som ligger vägg i vägg (fråga mig inte vilket geni som kom på den idén?!). Närmaste större stad ligger en 3 h bilresa härifrån och för det första har jag ingen bil och för det andra har de typ bara 1 affär mer än Exmouth. Ett annat bevis på hur centralt jag bor är dagstidningen. Vill man läsa dagsfärska nyheter måste man ha internet då dagstidningen vi får här uppe alltid är en dag gammal då det tar så lång tid att posta upp den. Kom på den briljanta idén att jag kan ju shoppa online då. Hittade alla de sakerna jag vill ha på en sida och klickade mig vidare till kassan. Nej då skickar de såklart inte till det området jag bor i. För långt bort… suck...

Längtar ihjäl mig till min dag i Perth som jag kommer ha efter mina 2 veckor i söderhavet. Då ska jag shoppa loss och bunkra upp med så mycket saker att jag spyr. Det kommer bli factory outlets, IKEA, biobesök, sushi intag och en rejäl uppdatering av min garderob.

Nu ska jag sörpla i mig soppa och kolla på film. Cause I’m worth it!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0