Ny personal, bokad semester och rundvisning!

Ja då var jag hemma igen efter 10 dagars arbete på Sal Salis. Tiden flyger förbi och de 10 dagarna gick verkligen jättefort. Men självklart är det skönt att vara tillbaka i civilisationen igen och jag njuter av facebook, långa duschar och ett sandfritt hem.

Det har varit en väldigt händelserik vecka då hela tre ur personalen slutat. Turbulent är väl ordet då en av dem fick sparken, en slutade på dagen och den tredje gav en veckas varsel. Och allt detta mitt i vår mest fullbokade period under hela året. Så vi som var kvar fick jobba dubbla skift, vilket varit slitsamt men gick helt ok då vi får ut extra lediga dagar senare istället. Fort som busen var de tvungna att anställa nya medarbetare så jag var snabb och slängde in Jennys nummer då jag visste att hon var väldigt intresserad av en tjänst. Två dagar senare gjorde hon sitt första arbetspass på Sal Salis! Så det känns riktigt kul att ha henne där ute också. Vi jobbar ganska omlott men så fort vi har en ledig stund samtidigt drar vi ner på stranden och chillar eller ger oss ut på andra äventyr. Livet är ganska bra ;)

 
På grund av personalbrist fick jag även vara med och agera "guide" på två av de guidade vandringarna som erbjuds gästerna. Ritkigt kul att få komma ut och se lite av nationalparken! Hade ju en huvudguide med som gjorde det mesta arbetet, jag vandrade längst bak i ledet bara och såg till att alla hade det bra och var mest en hjälpande hand ifall något skulle hända. Mer av det hoppas jag på!




Men nu är vi som sagt tillbaka i staden och uppdaterar oss på det lilla som hänt sen sist. Jag har ÄNTLIGEN tagit mig i kragen och bokat min drömresa till Tonga och Samoa!!! Flygbiljetterna bokades igår och idag ska jag sitta och luska fram lite boende. Den 2e september flyger jag från Exmouth och sen går flyget från Perth till Tonga en 3e September. Blir borta i två veckor så bir inte så länge men det räcker gott! Har sökt ledigt från jobbet då jag planerar att komma tillbaka och jobba kvar där tills säsongens slut i december. Varför inte liksom? Jag trivs bra, har möjlighet att spara en del pengar och det är en GRYM erfarenhet. Jenny tänker köra likadant vilket är bra, så vi kan stötta och peppa varandra om det blir motigt där ute i vildmarken;)

Tänkte visa lite bilder på hur jag bor när jag är i Exmouth på mina lediga dagar. Företaget jag jobbar för har ett personalhus i Exmouth som nästan alla bor i på sina lediga dagar. Så det är ganska opersonligt och kalt, men det funkar fint. När man är så många som delar (8 personer) så är det viktigt att alla drar sitt strå till stacken för att det inte ska bli världens skithus liksom. Speciellt efter 10 dagar ute på campet, då vill man verkligen komma hem och ha det rent och fint. Men det har funkat bra hittills!



Köket i personalhuset :) 

Vardagsrum/ingång


Mitt rum! 

Gatan vi bor på i Exmouth, inte världens mest charmigaste bild men så ser det ut iaf! 
 

Huset från utsidan
 
Nu blir det fredagsmys med Jenny! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0