Artonde Juli

Det blev en extra dag ute på campet så jobbade 11 dagar i rad innan jag idag äntligen fick återvända till civilisation! Det har varit 11 bra dagar. Vart lite upp och ner. Bra gäster och jobbiga gäster. Långa och tunga dagar men även korta och slappa. Hade ett litet mentalt sammanbrott ena dag då saknaden av nära och kära kom över mig, så det fick bli ett samtal till mamma och lite tårar släpptes lösa. Vet inte vad som kom över mig men det gick snabbt över som tur var. Kalla det hemlängtan, PMS eller vad du vill. Jag kallar det kärleksjuka. Ibland behöver man fylla på kärlekskontot och bara få höra några uppmuntrande ord från de som betyder mest här i livet.

Personalhäng på stranden :)

Annars så trivs jag väldigt bra. Har det varmt och skönt och njuter av närheten till naturen, stranden och havet. Om cirka 2 veckor är peak säsongen äntligen över och vi ser alla fram emot lugnare dagar med mindre gäster. Då kommer det bli ännu mer tid till snorkling och andra aktiviteter för oss i personalen. En annan trevlig nyhet är att jag äntligen flyttat in i det personaltält som kommer vara mitt säsongen ut! Har hoppat lite fram och tillbaka mellan olika tält pga personalbyte men nu har jag slått mig ner och kommer inte flytta på mig igen. Jag har även lyckats fixa till mig lite mysigare möblemang så börjar trivas riktigt bra.






I tisdags slutade vi i personalen lite tidigare så det blev en liten minitrip till ”Oyster Stacks”, en utav alla de fina stränder och bra snoklingsplatser i nationalparken. Hade skitkul och fick äntligen se min första sköldpadda!!! Titta vad söt!



Slänger med lite allmänna bilder senaste jobbtiden!









 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0