Ett riktigt avslut

Känner att jag behöver skriva ett inlägg här på bloggen. Jag släppte ju bloggen totalt där i september och hann aldrig riktigt förklara vad som skedde de sista veckorna i Australien. Ja, för det blev bara några veckor till efter att jag kom hem från mitt äventyr i söderhavet. Jag har nu varit hemma i Sverige i 2 månader och för mitt egna sinnes ro blir det nu ett avslutande inlägg från tiden i Australien 2014.

När jag kom tillbaka efter semstern insåg jag snabbt att jobbet skulle helt plötsligt kräva en hel del av mig. Vill inte gå in på detaljer men kan säga att jag helt plötsligt, utan att ha blivit tillfrågad, fick helt andra arbetsförhållanden än vad jag signat upp för. Jag förväntades arbeta 24 dagar i sträck plus att minst 10 av de 24 dagarna skulle vara 12-15 timmars pass. Jag och min trogna följeslagare Jenny gick på knäna och jag grät nästan varje dag i ren trötthet. Mitt i allt detta fick vi besked om problem med arbetstillstånd och familjebekymmer. Det blev för mycket. (Att en familj, nej det var en underdrift, en bataljon möss bestämde sig för att flytta in i mitt tält och göra mina nätter sömnlösa genom att prassla, äta och krypa upp i min säng mellan mina lakan, ja det gjorde ju inte saken direkt bättre. Självmordtankarna var ett faktum tills jag täckte golvet av råttgift. Ha!)

Vi tog båda beslutet att vi var nöjda efter våra 4 månader på denna underbara, men påfrestande plats. 

Så vad händer nu tänkte jag. Ska jag resa vidare till en ny stad, söka nytt jobb, hitta nytt boende och träffa nya vänner? Nej, det var inte sugen på. Jag hade i stort sett fått se och uppleva allt jag ville i Australien under mina 7 månader där. Jag blev mätt på den Australienska mentaliteten och kände mig nöjd. Solsken, kall öl och No worries i all ära men jag kom att sakna intellektuella samtal utan sexistisk eller homofobisk ton (något jag förklarar en annan dag). Jag var redo för något nytt. I största hemlighet bokade jag om min hembiljett och flög hem till kära Sverige och överraskade både familj och vänner. Jag kom lagom till höstrusket vilket var helt fantastiskt efter 5 månader av konstant sol, blå himmel och torka. Här var luften frisk och det bästa av allt... jag har nu fått tillbringa 2 härliga månader hemma med nära och kära och snart är det dags för den bästa höjdpunkten - att få fira jul hemma! Så nöjd med mitt beslut!
 
Australien var fantastiskt på många sätt. Upplevelser och minnen för livet. Jag har sovit under bar himmel och skådat den mest fantastiska stjärnhimmel, jag har snorklat vid stora barriärrevet och jag simmat med havets giganter som valhajar och manta rays, jag har bott i ett tält ute i den australienska vildmarken, jag har hoppat bungyjump, jag har sett tillräckligt med spindlar för att äckla mig livet ut, jag har fått gosa med en koala, jag har sett Ayers rock i soluppgång och solnedgång, en mycket gammal vänskap har förstärkts och en helt ny har skapats... ja listan är lång och jag är så nöjd med mitt äventyr. Nu är det dags att ladda om batterierna och förbereda sig på nästa... vad det nu kan bli ;) 



På återseenede! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0