Whitsunday Islands

Gaaaaaaaah idag har vi haft en helt fantastisk dag... FANTASTISK!!! Vi gav oss ut på äventyr ut på havet, ut mot Whitsunday Islands. Ett oerhört vackert öområde med kritvita stränder och kristallklart vatten... vanligtvis:) på grund av cyklonen så var vattnet ganska grumligt, men för oss gjorde det inte så mycket. Vi njöt ändå! Vi åkte i en liten speedboat som dundrade på och flög fram över vågarna. Jennifer och jag skrattade som små barn! 

 
Kan berätta att jag även övervann en stor rädsla idag! Jag snorklade för första gången i havet. JAG snorklade i HAVET. Som vissa av er vet har jag en stor skräck för djupt vatten, speciellt havet. Jag vill kunna se eller känna botten. Att hoppa i från en båt långt ut på det okända skulle ALDRIG falla mig in. Men idag tog jag mig i kragen och snorklade för första gången och det var hur kul som helst! Vi såg mest koraller och några småfiskar pga det grumliga vattnet. Men då det både var Jennifers och min första gång hade vi det sjukt kul ändå. Tog ett tag innan vi listade ut hela "andas med snorkel utan att dö av kallsupar"... hehe... men tillslut så! Fick även prova mitt senaste köp, en GoPro (en liten vattentät kamera för den som missat). Filmade en hel del där under ytan och blev några bilder. Väldigt nöjd med köpet:) Bilder kommer på facebook asap!

Som om inte det vore nog ska jag i morgon ta hela "möta min rädsla" till en ny nivå, jag ska prova att dyka!!! WHAAAAA!!! Magen spritter av nervositet och jag blir lite smått svett bara jag tänker på det. Panik panik panik säger hjärnan... Nej, det här ska allt gå bra. Dags ta mig själv i kragen och överkomma denna rädsla för djupt vatten. Nu ska det simmas i vatten bebott av både hajar, maneter och stingrockor. BRING IT ON!!! Nu är kolckan 22 och det är läggdags för damerna Rosendahl och Arvidsson. I morgon väntar stora äventyr, på havet för min del men för Jennifer.... hehe det får ni höra om i morgon!

PUSS HEJ LEVERPASTEJ

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0