Wanaka

God morgon alla valborgsfirare!
Antar att ni ar mitt uppe i ert firande vid det har laget da klockan borde vara cirka 23.30 hemma. Sjalv sitter jag vid frukostbordet med en tallrik grot och en kopp te och forsoker desperat fa upp varmen. Har ar det kaaaaaallt!! Inte kallt som vi har i Sverige med -20 grader och sno, utan har ar det sakert 1-2 plusgrader. Men jag ar ju i Nya Zeeland och de har ju inte riktigt forstatt det har med varme i husen har. Sa ar det 2 plusgrader ute sa ar det inte mer an 10-15 grader inne... MAX. I natt sov jag i dubbla pyjamas byxor, linne, fleecetroja, strumpor och dubbla tacken. Mysigt! Men nu borjar solen varma pa lite sa det ar gott. 

I Wanaka ar jag alltsa, cirka en timme fran Queenstown dar jag landade igar. Bor hos min gamla mentor och kollega Lisa fran Skydive Abel Tasman. Hon jobbar numera pa Skydive Wanaka sa det ar darfor jag tagit mig ner hit for att halsa pa:) Hade en kanonfin dag igar i Queenstown med lunch pa stan och sen sa skulle vi bara "poppa" in hos en av hennes kunder i jobbet pa vag tillbaka till Wanaka. Det var en stor motorpark med racingtracks, Go kart och bilmuseum (skulle pappa alska!). Efter lite prat dar blev vi erbjudna en runda Go Kart.... Ja varfor inte! Sa vi tog en match pa banan Lisa och jag. Jag sag ut att vinna hela tiden men pa sista varvet... tog hon mig i en kurva! Attans... forlorade med 2 sekunder men kul var det:)

Vid det har laget har ni nog markt att jag inte skrivit med svenska bokstaver, det ar for att min alskade baby till dator ar pa reparation. Han gav upp en stund dar igar. Vagrade starta och bara pep och blinkade i stallet, ni kan ju ana paniken!! Men kunde snabbt lamna in den till en Apple reparator som ringde nagra timmar senare och sa att problemet var lost och det skulle kosta mig 250 spann. LATTNAD!!!! Sa far tillbaka den i eftermiddag, yaay!

Nu ska jag snart bege mig ut pa Wanakas gator och strosa i solen. Dagens masten ar att kopa lite varma klader!!! Har ju min Australienanpassade packning med mig och inte mycket varma klader dar inte!! 

Glad forsta maj eller vad man ska saga?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0