Sista dagen

Idag är dagen då vi säger hej då, Jennifer och jag. Vid 21 ikväll hoppar hon på sitt flyg som ska ta henne hela vägen hem till Sverige. Jag åker redan vid 16 tyvärr, så hon får sitta själv några timmar på flygplatsen.

Kan inte fatta att jag ska tillbaka till Nya Zeeland.. igen!! Känns som att komma hem. No worries och Hakuna Matata. För mig blir det en natt i Auckland innan jag tidigt på fredag morgon hoppar på bussen upp norr till Paihia. Där jag ska jag bo hos min gamla partner in crime Janine. Så nästa ordentliga uppdatering blir nog när jag tagit mig upp till henne. 
 
Vi har haft ett helt fantastiskt äventyr här i Australien, går knappt att beskriva hur kul vi haft! Vi har utmanat oss själva på så många plan och uppfyllt många drömmar. Tillsammans har vi flygit i 34 timmar, besökt 8 flygplatser,  åkt 2290 km med buss, åkt båt i Whitsunday, sett vilda dingos på Fraser Island, snorklat, åkt berg och dalbanor på MovieWorld, dykt vid Stora Barriärrevet, läst ut 10 böcker, hoppat fallskärm, överlevt en cyklon, matat en vild delfin, varit på Bondi Beach, träffat en biljard flugor, hoppat bungyjump, sett vild känguru, gått igenom 4 flaskor solskyddsfaktor, beundrat Ayers Rock både i soluppgång och solnedgång, tagit på Ayers Rock, sovit under den mest fantastiska stjärnhimmel mitt ute i öknen, vandrat runt Kings Canyon och Kata Tjuta, skaffat en tatuering, sett operahuset i Sydney, gått på zoo, skaffat nya vänner, sett en ENORM spindel, bränt våra hudkostymer, badat i havet, intagit enormt mycket god mat och dryck, vinkat till Prins William och Kate, spenderat en hel hög med pengar och slutligen sett massa fantastiska platser och vyer varken kamera eller ord kan beskriva! 

Jennifer och jag har ju inte umgåtts så här mycket sen vi var små så det var alltid en liten fundering om hur det här skulle fungera, men det har gått jättebra. Vi har total respekt för varandra och tänker i väldigt lika banor... ibland ;) Det här kommer absolut bli ett minne för livet, och jag tror inte det är den sista resan vi gör ihop heller! 
 


På återseende gott folk och ta nu hand om Jennifer när hon kommer hem!
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne Mattsson

Härligt att läsa om dina upplevelser. Saknar dock ditt glada ansikte på Bylunda. Njut vidare av livet å ha de så gott Lisa. Du måste lova att hälsa på när du är i Sverige igen.😉

Svar: Vad kul att du hittat hit Yvonne!!! Saknar dig och hela Bylunda och lovar att hälsa på när jag är hemma igen:) stor kram
Liza Arvidsson

2014-04-24 @ 06:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0