Nattbuss mot Cairns

Äntligen äntligen får vi styra kosan mot Cairns!! Sitter på nattbussen nu, bara 7,5 h kvar. Jennifer ligger bredvid och sover sött som ett litet barn och jag tänkte ta tillfället i akt och skriva några rader om vår utmanande dag! 
 
AMAZEBALLS!! Som den mindre språkintelligenta skulle kunna uttrycka sig, men precis så är känslan i magen efter dagen. Jennifer tog sig i kragen och slängde sig ut från ett flygplan. Hon hoppade fallskärm för första gångern och kan bevisa det med både film och foto. Yes, tjoff sa det så har hon bockat av en grej från sin bucketlist! BRA JOBBAT KOMPIS! Och nej, jag hade iiiingenting att göra med saken, hon gjorde det helt på egen vilja. Nerver av stål har kvinnan;) 
 
Så medan hon var på 4000 m höjd gav jag mig till havs. Tog en båt till Stora Barriärrevet för ännu mer snorkling men framförallt.. DYKNING!! Tänkte att det är lika bra att ta hela "face your fears" till nästa nivå och sätta på mig den där tanken och utforska det jag hatar mest... mörkt, djupt, skitäckligt havsdjup. SO I DID!! Whaaaaaaaaaa :) Är lite mållös då det var en upplevelse svår att beskriva för den som aldrig provat. Kändes som jag var i rymden och svävade runt. Vi såg massa vackra koraller och fiskar samtidigt som jag tyckte det var sjukt obehagligt och skakade som ett litet asplöv i början. Men nu är det gjort och vi får se om jag gör det igen... Ingenting är omöjligt som vår kära vän herr Svan lärde oss en gång. 
 
Bilder från denna härliga dag kommer så småningom. Tills dess bjuder jag på den här fantastiska selfien. Nu ska jag försöka sova en sväng, god natt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0