GLAD PÅSK!

Shit pommes vad de senaste dagrna har gått i ett! Jag är helt slut. Då vädret har varit kanon så har det bara sagt pang pang pang med aktivitet på aktivitet. Direkt efter mina två dagar på havet och Jennifers fallskärmshopp så tog vi ju nattbussen upp till Cairns. Var framme klockan 05.30 på morgonen så det blev en härlig morgonpromenad till vårt hostel. Där fick vi dumpa bagaget, ta en efterlängtat dusch och slänga i oss lite frulle innan vi blev upphämtade för att hoppa BUNGYJUMP!!! Yeeeeehooooow!! 

 
 
Jag gjorde mitt första bungy när jag var på Nya Zeeland 2012 men för Jennifer var det här första gången. Att hoppa bungy är något hon längtat efter i många många år så det var inte lite pirr och nerver som spratt runt i magen där på morgonen. Jag var inte så nervös till en början, hur farligt kan det vara tänkte jag... 50 meter... jag har ju hoppat tidigare! Men sen när man gick trappan upp till plattformen man hoppar ifrån... hehe då var Liza inte så kaxig längre!! Jag slängde mig ut i alla fall och skrek och skratta som aldrig förr. Fick armar och huvud doppat i den lilla sjön som var nedanför, härligt!! Jennifer var supertuff och kastade sig ut utan att tveka, dock med ett härligt djungelvrål. Ett hopp visade sig inte vara en tillräcklig utmaning utan hon bestämde sig snabbt för att göra ett till. Så summa sumarum blev det ett bungy för mig och två för Jennifer. 

När vi kom tillbaka från Bungyn var vi som två zombies, tömda på all energi och sömn efter nattens busstur och dagens adrenalinkickar. Så tyvärr var vi tvugna att lägga oss och sova i några timmar, trots att det var vår enda dag i Cairns. Det blev i alla fall en glass i kvällssolen och en stroll genom staden innan mörkret lade sig. Vad ska vi göra nu då? Det tog inte länge förrän restan av kvällen var uppbokad den med, tatueringsdax och bio. Yes, ni läste rätt. Nu sitter säkert många av er där med frukostmackan i strupen och gapande mun, men ni kan ta det lugnt!! Det var inte jag som gjorde en tatuering, det var Jennifer :) Det blev en jättefin text på högra revebenen. 

 
Snabbt hem och i säng blev det sen för att stiga upp 06:00 imorse. Packa, äta och iväg till flygplatsen för att styra kosan mot Sydney. Här ligger vi nu i en stor härlig hotellsäng, heeeelt döda, men vid  gott humör och en kartong donuts bredvid oss. Vi unnade oss en natt på schysst hotell såhär lagom til påsk, precis vid flygplatsen så vi slipper in i Sydney och krångla. För tidigt i morgon bitti går flyget till Crocodile Dundees hemtrakter, Alice Springs och Ayers Rock. Så dags att leta fram cowboyhatten och den stora jaktkniven. Nu blir det äventyr! 

 
GLAD PÅSK!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0