Grå dag

Idag är en grå dag. Första dagen med regn sen jag flyttade hit för snart 3 veckor sen. Så jag ska väl inte klaga egentligen men visst är det tråkigt när man är van vid klarblå himmel vareviga dag!

Seg dag på praktiken är det också. Har säkert massa att göra men vet inte riktigt vad så jag sitter och bloggar i stället. Har även hunnit med att läsa kissies blogg.... då vet man att man är uttråkad.

Har kommit till insikt att jag vill hem i augusti. Tror jag. Saker kan alltid ändras men just nu har jag ett sug i magen som ropar hem, något som jag aldrig känt tidigare. Hände inte en enda gång när jag var här 2009 och har inte kännt det alls under tiden i Nelson. Men nu börjar det komma. Det är inte så mycket hemlängtan utan mest en känsla av lättnad. Att vara hemma är så mycket enklare. Jag kan andas ut och slappna av på ett helt annat sätt. Om jag åker hem i augusti har jag nästan gjort totalt 2 år här nere. 2 helt sjukt underbara år men det kanske räcker så? Finns så mycket annat att se och göra i världen.
Sen att jag saknar mina vänner är en annan sak. Att bo, plugga och leva så intensivt tillsammans i nästan 2 år för att sen bara pang! säga hej då och gå skilda vägar. Det är inte riktigt min grej. Men visst, jag kommer träffa dem igen... men ärligt talat så är det svårare utan dem än jag trodde det skulle bli. Mina babes.


Sen att min äggmacka gav mig magont gör bara dagen gråare.
Återkommer när solen skiner igen och humöret är på topp.
Peace out.

Kommentarer
Postat av: tove

Jag förstår att det kan kännas tungt ibland men kör på och du är grym! Gör allt vad du känner för, åk hem, åk till Afrika eller varför inte Slovenien? KÖR BA! Jag saknar dig kära vän.

2012-05-15 @ 16:41:40
URL: http://tovemaries.se
Postat av: Linda K

Liza ! Två år , det är helt sjukt att det går så fort varje gång du är iväg ! Jag är glad övar att du kommer hem i Augusti men förstår dig min vän att det är vemodigt. Du är stark och totalt grym så det dröjer nog inte innan du är iväg igen. Jag saknar dig iaf skit mycket och ser framemot din hemkomst ;) Kraaamar

2012-06-25 @ 22:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0