Regn regn regn

Och där kom det första snöfallet i Nya Zeeland!
Jag slapp undan tack och lov, all snö kom mer söderut. I christchurch blev det typ snökaos om man ska tro nyheterna. Typ ingen gick till skolan eller jobbet. Det kom en hel del faktiskt, upp till 30 cm på vissa ställen.

Här uppe kom det bara regn. Massa regn. Det regnade konstant i typ tre dagar så hela stan var nästan översvämmad. Ganska mysigt då jag fick sluta jobbet tidigare så jag kröp ner i sängen med en filt, kopp te och plöjde lite filmer.


Vår trädgård förvandlades till en insjö!



Idag däremot skiner solen igen och det är blå himmel igen. Bergen som ligger som en vägg runt hela Tasman området är snötäckta så utsikten är magnifik :) Nu måste jag jobba vidare.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0