Glad midsommar!!!

Ja då var det dags att fira midsommar! 
 
För min del blev det jobb, ett zumba pass och sen tv-kväll hemma med min flatmate och min nya favorit programvärd - Graham Norton. Om du inte spanat in hans tv-show - gör't! Har inte skrattat så mycket på länge som jag gör till hans program "The Graham Norton Show". Så min midsommar var lugn och skön, precis vad jag behövde. Det enda som lutar någorlunda mot svenska tradsitionshållet var att jag hade lingonsylt på havregrynsgröten imorse. Inte varje dag man unnar sig den lyxen!
 
Idag är jag bortbjuden på middag så jag tänkte faktiskt baka chokladbollar och ta med mig - oj så svenskt! Har inte bakat det på flera år och nu blev jag riktigt sugen. Ikväll är det dessutom en viktig rugby match här i NZ, de möter Irland tror jag. Så alla jag känner typ planerar att se matchen, antingen hemma eller på krogen. Så får se om jag joinar efter middagen... har fortfarande inte sett en enda rugby match vilket är ganska skamligt om man varit i Nya Zeeland i nästan totalt 2 år! Rugby är ju deras nationalsport och folk är nästan fanatiska när de gäller deras lag - All Blacks. Så i rent utbildningssyfte kanske jag borde se matchen?
 
Jaja, nog om rugby! Nu är det midsommar - nu ska det ätas, skålas och dansas (för er del iaf!) Själv ska jag snart gräva ner fingrarna i en härligt geggig smet av smör, havregryn och socker - mums!
 
 
Bild från förra sommaren - Jag och Tove på äventyr i Vänern!
(Tänkte lägga upp en midsommarbild från förra året men kunde inte hitta någon, ärligt talat minns jag inte ens vad jag gjorde på midsommar 2011? Läckö? Lidköping Stugan? Ingen aning!)

Kommentarer
Postat av: tove

Hmm, du borde åkt hem annars borde ju vi rimligtvis ha hittat på något ihop?

2012-06-25 @ 23:51:52
URL: http://tovemaries.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0