Biljetter bokade!!

Idag är en glädjens dag!
Har äntligen tagit mig i kragen och lyckats uppfylla två stora drömmar idag. Jag har nämligen bokat:

- En liten resa runt sydön. Buss til Christchurch där jag ska hälsa på Erika, flyg därefter till Quenstown för att hälsa på Malin och sen Carro i Wanaka, sen flyg tillbaka till Christchurch och mer tid med Erika. Sen tar jag bussen hem till Nelson/Motueka igen. Och allt på en vecka Och för under tusenlappen - kaatjing! 900 spänn gick det på. Hade ju egentligen velat åka ner för att fira midsommar nere i Queenstown där de andra ska mötas upp men de flygbiljetterna låg på 3000-4000 kr!! Så nej.. min resa blir sista veckan i Juli istället.


ÅÅ är så glad att jag kommer få åka till underbara Queenstown igen innan det är dags att återvända till Sverige. Bungy, Fergburgers, fina vänner och dans natten lång!

- Jag har även bokat resan från Nelson - Auckland för att sen flyga hem till Sverige. Här lyckades jag komma över en någorlunda bra deal. Good Vibes (min praktik) slutar söndagen den 19e augusti. Måndag morgon den 20e kl 06.30 (!!!) tar jag flyget till Wellington, sen buss mot Taupo dit jag anländer vid 5 tiden. En sista natt i Taupo blir det alltså med massa hej då och förhoppningsvis massa mat och dryck! Sen morgonen därpå tar jag flyget vid 8 till Auckland för att sedan flyga hem till Svergie vid 13.30. Tajt schema? yes men det här ska gå. Och hela den resan fick jag för exakta tusenlappen också!!! hah! perf! 


Taupo - my home away from home!

Mår så bra just nu att jag har fjärilar i magen! woop woop! 

Nu blir det till att leva på nudlar och vatten om jag ska ha råd att göra något på dessa små utflykter. Ett bungy i Quuenstown för 1300 kr är ett MÅSTE. Vill så gärna. Så nu är jag motiverad - här ska det sparas!!!

Någon som har några bra spartips?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ser gärna att du skickar vidare samtliga spartips till mig! Tack.

;)

2012-06-12 @ 16:40:39
URL: http://jessicajantti.blogg.se/
Postat av: tove

Håll dig borta från affärerna! Det är konstigt vad fort man glömmer bort att det finns fina saker som behöver en. Men går man inte i några affärer kan man inte köpa nåt heller ;P Ska bli så kul att ses när du kommer hem!

2012-06-14 @ 21:59:09
URL: http://tovemaries.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0