JORDBÄVNING!

I går natt när jag precis höll på att somna började hela huset skaka!! sängen, bryån.. allt! och jag i mitt halvsovande läge förstod ingenting.. vad händer tänkte jag? Kommer det ett tåg? blåser det? och sen efter några sekunder slog det mig... JORDBÄVNING!!
 
Epicentrum var tydligen ute i havet, väldigt djupt ner men den hade nåt upp till en 7a på richterskalan. Den slog till mitt emellan nord och sydön så vi var ändå ganska nära. Tydligen kunde man känna den ändå upp till Auckland!
 
Jag mår bra iaf, ingen skada skedd här inte. En erfarenhet och ett minne rikare. Nu kan jag bocka av det på min "to do list": överleva en jordbävning - check!
(sen att den var liten spelar ju ingen roll ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0