Back on track

Blogg.se fungerar tydligen inte från jobbet så har inte haft möjlighet att uppdatera på ett tag. Nu har jag änltigen tagit mig till biblioteket så nu ska det skrivas och laddas upp bilder!
 
Lite kortfattad sammanfattning sen vi hördes sist:
- Det har varit kallt, oh ja kallare än vanligt! Kröp ner till -3 en morgon och då frös vårt vatten... haha så kan det gå! 
 
 
 
 
 
- Jag har bestämt mig för att sälja min fallskärm. Lite småless på hoppningen och vill hellre ha pengarna. 
- I onsdags förra veckan var jag och såg Flight of The Conchords live i Nelson. Såååå grym show, skrattade konstant! Vi var ett gäng på cirka 10 pers som var där så innan konserten blev det middag. Mysigt värre :)
 
 
- Jag har insett hur underbart det är att bo i ett land där man kan köpa frukt på vägen hem från jobbet för drygt en tia! Känns som att kliva tillbaka i tiden lite när det står en honesty box och texten "we appreciate your honesty" vid ett berg av äpplen eller kiwifrukt, finfina grejer!
 
 
 
- Jag har bakat chokladbollar ett antal gånger och insett hur sjukt gott och beroendeframkallande dessa bollar kan vara. Detta faktum har även lett till en väldigt intressant fundering som jag grunnat på de senaste dagarna. Varför heter det KöttBULLAR och inte köttBOLLAR? Vi säger ju chokladbollar och de ser ju likadana ut. En köttbulle borde ju vara som en kanelbulle fast med kött? eller? Någon mer än jag som funderat på denna mycket intressanta tanke gällande vårt svenska språk?
 
 
 
- Fick mitt första brev på jobbet häromdagen. Fick mig att känna mig gött viktig. High five på den du!
 
 
Nu måste jag fortsätta jobba. 
Hej så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0