Full moon party!

1/1/12 är dagens datum och den har passerat i slappandets tecken. Dåligt väder med regn och rusk efter lunch ledde till att jag låg i sängen och kikade på serier. Gött. I går var det nyårsafton om någon missade det. Vi firade in det nya året på Haad Rin beach och det berömda Full Moon party! Det var röj kan jag lova, 30 000 partysugna pers på en strand! Kan inte bli annat än bra. Vi hade bestämt oss för att gå All in och köpte neonfärgade outfits (väldigt läckra), gjorde kroppsmålningar och köpte alla möjliga olika blinkande och lysande accesoarer. Vi var väldigt snygga och vi passade in bland alla andra som också följde samma tema. Jag ska vara ärlig, jag var lite smånervös innan just för att man hört så mycket, både positivt och negativt. Det är lätt att man tappar bort varandra, blir av med pengar, skadar sig på alla glasflaskor som ligger i sanden etc. Men kvällen gick vädigt bra! Inga skador och inga olyckor. Vi dansade rejält hela natten men framåt 3-snåret var vi så trötta att vi tog en taxi hem. Festen fortsatte säkert fram till lunch idag men vi var nöjda och ville sova. Och som jag sov!! Fantastiskt.







Tove och jag med våra fina blinkande mimmi pigg öron. Bästa köpet!


Klockan som räknade ner, 0:00 minuter till 12-slaget!


Daniel och Malin röjer på dansgolvet/ stranden


Så nu har man då upplevt ett thailändskt (fast 90 % var ju västerlänningar) strand-rave med allt vad det innebär! Det var helt enkelt ett fantastiskt sätt att fira in det nya året på, rekomenderas absolut för den partysugne som vill dansa och festa loss hela natten lång på en strand med tusentals människor. 

I morgon lämnar vi denna paradisö för att åka tillbaka till Bangkok. Ska bli ganska skönt faktiskt, känner mig ganska redo att lämna Thailand. Flyget går sen på tisdag den 3e och vi landar i Auckland den 4e. Får se om jag hinner skriva något innan flyget, annars ses vi på Nya Zeeland mina vänner.


Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0