Framme i Nelson

Efter en rolig kväll igår med nära och kära i Taupo flög jag idag vidare till Nelson, staden som kommer vara mitt hem en tid framöver. Jag mötte upp de andra brudarna på flygplatsen och sen begav vi oss in mot stan för att leta upp vårt boende på Campus NMIT. Självklart har ägaren till studentbostäderna fuckat upp allting så nu ska vi tydligen dela lägenhet med en tysk tjej?! Vi som flera gånger om frågat om vi kommer få bo själva och fler gånger har hon försäkrat oss om att det funkar fint. Vi ska få bo i en 3-rums lägenhet bredvid de andra tjejernas 2a. Nej nu bor vi istället i en 4a och måste dela med en annan person vi inte känner plus att den ligger inte ens i samma hus som de andra tjejernas lägenhet! Irritationen är ett faktum. Dessutom är ägaren aldrig här och nästan omöjlig att få tag på.

Usch. Fy. Blä. Dessa motgångar! I morgon ska jag personligen söka igenom hela Nelson om det är vad som krävs för att få tag på denna kvinna. Jag vägrar att bo i något annat än det vi skrivit under på. Vi ska ha vår lilla 3a och vi ska ha den NU.


God natt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Märker att ni har med fenomenet Jaqui att göra =) eller har de bytt hyres människa? ett tips: spara kvitton på ALLT som rör lägenheten och hyran.

Ha det!

2012-01-12 @ 23:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0