Snart lov!

Sista veckan i skolan innan vi tar lov, hela 2 veckor att göra vad vi vill på! Jag ska flyga upp och hälsa på lite kompisar på nordön. Ska bli såååå kul, längtar ihjäl mig!!! Är bara borta en vecka och sen har jag en vecka här i Nelson... kommer bli lite segt då alla andra i klassen stuckit härifrån men jag klarar mig nog. Funderar på att dra till Motueka och hoppa lite.. vi får se!

I dag har vi vart på WOW - museum. World of wearable arts, massa häftiga kostymer gjorda i alla möjliga material tex. trä, skumgummi, plast, metall m.m. Nu har vi en snabb lunchrast och sen ska vi packa i ordning och greja inför vår campingutflykt i Abel Tasman National Park. Vi åker imorgon onsdag och kommer hem fredag. Vi ska paddla dit och gå hem, ska bli roligt :)

Dagarna som gått då, vi har gjort lite allt möjligt. Malin fyllde 21 år i lördags så det firade vi med pompa och ståt. Igår var Waitangi Day, Nya Zeelands nationaldag kan man säga, så vi gick på matfestival och åt massa gott. Vi har gjort diverse småutflykter med skolan. Här kommer lite blandade bilder från de senaste dagarna!



Vi var ute och plockade snäckor en dag i skolan, minns ej namnet på dem men de är små och vita. Vi tillagde dem sen och fick prova till lunch. Jag som hatar skaldjur var en aning skeptisk men provade ändå! Det var vidrigt. Told ya!





Skolan bjöd oss på lunch en dag på ett litet konstnärskafé, och vilken lunch det var! Jag beställde en homedried tomato, feta and carmelised onion tart with a salad :) Mums!



Vid kaféet hade ägarna öven ett B&B, de hade byggt det själva. En liten stuga formad som en sko!



Insåg att nästan alla bilder i det här inlägget är på mat, så varför inte fortsätta i samma spår! Här har vi födelsedagslunchen/frukosten som vi hade för Malin (min rumskamrat) i lördags då hon fyllde 21 år! Cheesecake, jordgubbar, glass, pannkakor, godis och skumpa!

Nu är lunchrasten slut!
Vi hörs till helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0