Mount Maunganui

Ja ni kära vänner, så fort var det lovet över! Nu är jag tillbaka i Nelson och tänkte här ge er briefing över mitt lilla äventyr på nordön!

Drog till Mt Maunganui (eller The Mount som det ofta kallas) tidigt på måndag morgon. Lämnade hemmet vid 05.15 på morgonkvisten och var framme i the mount vid 20.00.... en lååång resdag alltså! Men det var det värt. Väl framme möttes jag upp av Malachi, Kristy och Diego. Vi drog och käka pizza och sen blev det allmänt häng hemma hos Mal. Sov som en stock den natten!

Mount Maunganui main beach  - surfparadis på nordön!

Dagarna som följde var fullspäckade. Uppstigning 07.00 varje morgon för frukost och sen kaffe på ett café vid stranden där alla Mals polare samlas varje morgon. Sen bjöd dagen på diverse aktiviteter som promenader, cykelturer, longboarding m.m. Provade att surfa igen.. var ju sisådär 2-3 år sedan jag provade sist och det märktes! Det gick superdåligt och jag blev jättesur haha. Jag gav upp. Men Mal surfade på dag ut och dag in, men då passade jag på att ligga på stranden och lapa sol. 



Några svenska klasskamrater kom förbi också och fick tälta i Mals trädgård. Tillsammans med dem blev det bbq, bergsbestigning, caféhäng och en mängd massa spelande. Ena dagen vräkte det ner med regn så då var det te och spel som gällde hemma hos Mal. Mysigt värre! Sen lärde jag även känna två svenska brudar som bodde granne med Mal. Så det blev en hel del häng med dem också :)


Uppe på toppen av the Mount - utsikten är otrolig, man ser hela staden!

Spel och myskväll

Efter 4 dagar där var det dags för mig att röra på mig så då blev det en buss ner till Taupo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0