Back from Golden Bay

Precis hemkommen från ett område kallat Golden Bay här på Nya Zeeland. Två dagar var vi där med skolan och vi fick bland annat prova olika schnapps och likörer på ett lokalt destilleri, titta på sälungar, besöka en vattenkälla som har världens klaraste vatten, spana in en stor och maffig strand och sen bodde vi på ett jättemysigt B&B. Trevlig tripp men som vanligt är det alltid skönt att vara hemma!

Urval av bilder, mer finns på facebook för den som vill se!

Världens klaraste vatten


Vårt boende



Såhär nära kom de söta sälungarna! Ena kom till och med fram och nosa mig på tårna!! Jag höll på att dö :)



I söndags blev det även en sväng till hoppfältet (där jag även ska ha min praktik) för lite hoppning. Två polare här från campus skulle göra sina första tandem så då passade jag på att få ett hopp gjort också. Vi lyckades till och med fixa så att jag fick vara med i planet samtidigt som de hoppade så det var riktigt skoj!!

Det var riktigt skoj att få flyga lite skärm igen!

Jag och grabbarna grus efter hoppet!


Nu väntar flera dagar av planering inför vår stora redovisning. Ska bli gött av få vara lite kreativ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0