The road goes on and on...

Som vanligt så går det undan och jag är dålig på att uppdatera bloggen. Idag är det måndag, föräldrarna drog hem till Sverige igår så borde lande i Sverige snart... tror jag?

Efter Tongariro National Park blev det Taupo och Rotorua innan det var dags att dra sig upp till Auckland. I Taupo tog vi det mest ganska lugnt med promenader, lite shopping och restaurangbesök. Det blev en dagstur till Rotorua för mer shopping, vi tittade på bubblande lera (Rotorua är känt för sin vulkaniska aktivitet i backen så överallt i stan finns det pysande, bubblande, kokande och stinkade pölar med vatten, lera och annat mysigt som kommer upp ur marken!) och vi åkte även Luge! Vilket både mamma och pappa verkade uppskatta, så det var en fullspäckad och skojig dag :)








På väg upp till Auckland stannade vi till i Matamata för att gå på Hobbiton! Jag var ju där för cirka 3 år sedan men mycket har hänt sedan dess. Då var det knappt några kulisser kvar, och de hobbithål som fanns kvar var mest vita träväggar. Man fick använda sin fantasi helt enkelt. Men denna gången, oh boy vilken skillnad!! Nu har de byggt upp allting igen för The Hobbit - filmerna. Så nu finns det massa hobbithål, små trädgårdar, broar och liknande. Sjukt mysigt, skulle lätt kunna tänka mig att bo där!!










I auckland blev det en sista middag tillsammans med päronen innan det var dags att vinka hej då. Jag tog in på vandrarhem med min klasskamrat Carin för att umgås en sista kväll med henne innan hon också drog hem till Sverige. På söndagskvällen tog jag en buss upp till mitt gamla tillhåll, Paihia i Bay of Islands. Så nu sitter jag här hos en gammal kompis, Janine. Vi brukade bo och jobba ihop på the Mousetrap i Paihia. Hon jobbar idag så jag hänger mest i huset och chillar och njuter av att vara ledig! Solen skiner och jag har legat ute på hennes sundeck och solat en stund. Livet är gött!

Kommande dagar blir i lugnets tecken skulle jag tro, vi får se vad som hittas på!

Kommentarer
Postat av: tove

Lizafisa! Vi kan nog eventuellt ta oss till Taupo innan lördag, vi flyger till Auckland imorgon och plockar upp en campervan i övermorgon. :D:D:D För jag saknar ju dig med my love.

2012-04-16 @ 11:27:39
URL: http://tovemaries.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0