Kaotiskt på härenegatan

4 dagar kvar i lägenheten.
Jag och sambon Erika lever ett liv i kaos just nu. Lägenheten ser ut som ett bombnedslag. För att ta sig från sängen till köket måste man passera en hinderbana av lådor, väskor, flyttkartonger, sopsäckar och kläder. Sakta börjar jag nu förstå att jag faktiskt flyttar härifrån. Mitt i allt flyttkaos är det hemtenta och examensarbete som ska skrivas, det ska packas och fixas inför Nya Zeeland, visumansökan ska gå igenom och passet ska komma tillbaka innan det är dags för avresa och jobb ska planeras... men på något sätt känns det ändå riktigt bra. För varje grej som stryks på min lista så inser jag att jag kommer ett steg närmare resan. Ingen dum tanke!

Mitt i kaoset tog vi oss en liten glögg-paus. Vi bestämde oss även för att julpynta en ganska så kaos-fri del i lägenheten för att få njuta av julkänslan så länge vi kan, dvs tills på lördag. Sen åker allt ner i kartonger igen. Men 3 dagar är bättre än ingenting!

Nu ska jag fasta den närmsta timmen för att sedan svälja ner en dos med Dukoral mot kolera och andra diarréorsakande bakterier vi kan stöta på i Thailand. Skål.
21 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0