Sol och bad - finally!

Gott folk.
Vi överlevde färjan hit från Koh Tao. Inga spyor trots att det var storm och gungade och blåste som aldrig förr. Vi preparerade oss väl med åksjuketabletter och bestämde oss för att sitta uppe på däck, då det sägs att man mår mindre illa där än där nere. Det regnade och blåste men vi trotsade vädret i cirka en timme innan vi gav upp. Vi var genomblöta och hade nästan kastats av ett tiotal gånger pga vågorna när vi bestämde oss för att gå ner och sätta oss. Väl nere somnade vi alla som klubbade sälar och sov restan av resan. Tacka gud för de där åksjuketabletterna!

En natt har iaf passerat nu på Koh Samui. Vi har checkat in på vårt hotell, litet och enkelt. Funkar absolut. Idag var det ÄNTLIGEN fint väder med sol så vi kastade oss ner till stranden imorse men upptäckte att vattnet var riktigt ofräscht tyvärr. Så inget badande där för min del. Vi gick tillbaka till hotellet och utforskade vår pool som visade sig vara fett nice, så där spenderades lite utav dagen i stället. Jag var duktig och smörjde mig med spf 30 ett flertal gånger men den röda hummernyansen täcker allt större delar av min annars så bleka kropp ändå. Irritationen är ett faktum!




Efter lite shopping inne i stan chillas det nu på rummet men i kväll blir det middag, häng på någon schysst strandbar och sen ladyboy Cabaret! Jag återkommer med detaljer :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0