Koh Phangan

Idag skiner solen som aldrig förr. Vi har sovit som små barn och nyligen avnjutit en mycket god frukost här på hotellet. Vi mår gott!

Hotellet vi bor på ligger på öns nordvästra kust, mitt ute i ingenstans. Närmaste 7/11 ligger cirka 20 min promenad bort. Men läget är fantastiskt! Det ligger precis vid en egen liten strand, omringad av skog och palmer med utsikt över havet. Vi 4 (Tove, Erika, jag och Malin som mötte upp oss igår, Carro och Carin är kvar på Koh Tao - drar varför alldeles strax) bor i en liten bungalow precis vid stranden. Det är så basic det kan bli med myggnät, en liten fläkt och en toa som man spolar med en hink vatten. Inget för den kräsne alltså! Men hotellet har en helt ok restaurang och en riktigt fin pool med solstolar som vi idag uttnyttjar till fullo! De andra ligger och pressar medan jag sitter i skuggan och nördar mig vid datorn... som vanligt! Gör allt för att undvika att ännu en gång få en hummernyanserad hudton. 


Vår bungalow


Utsikten från vår lilla altan


Haad Tian Beach resort

Tanken var ju att vi igår skulle möta upp med Carro, Carin och Malin. MEN vår kära Carin har haft världens otur på denna resan. Inte nog med att hon har ramlat, fått enorma myggbett, blåmärken, ögoninfektion och förkylning har hon nu även drabbats av någon sorts allergichock! Röda utslag över heeeeela kroppen, riktigt nasty! Så hon blev kvar på Koh Tao för att hållas lite under uppsikt och ha kontakt med läkaren där. Nu börjar det bli bättre men de vet fortfarande inte vad hon reagerat på. Så därför stannar både Carro och Carin kavr på Koh Tao över nyår, vi får se om vi hinner se dem i Bangkok innan jag och Tove flyger till NZ, men annars ses vi ju där nere.

Själv så har jag klarat mig riktigt bra från alla sjukdomar och elände. Fick ett insektsbett för 2 nätter sen, troligen spindel, som har betett sig lite konstigt. Det kliar konstant och efter första dagen började foten bli svullen och röd och det började göra ont när jag gick. Jag gick förbi sjukhuset och frågade om det var något en läkare borde titta på men de sa att jag skulle gå hem och lägga is på det, var det inte bättre till nästa dag så skulle jag komma tillbaka. Så is blev det! Köpte även med mig en gel från apoteket som ska lindra kliandet. Idag har äntligen svullnaden och värken gått ner, det är fortfarande lite rött men det kliar inte längre iaf. Så skönt! Trodde ett tag där att foten skulle mögla och ramla av.. haha men jag verkar överleva!

Nu blir det ett dopp i poolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0