Inre lugn

Det märktes tydligt. Så fort bussen passerade skylten "Värmlands län" så kom det inre lugnet tillbaka. Det är något speciellt med att komma hem såhär i juletider! Hem till skogen. Hem till lugnet. Hem till famlijen.



Det är julpyntat med adventsljusstakar i alla fönster, julgardinerna är uppe, det brinner en brasa i kaminen och katterna ligger och sover på soffan. Det enda som fattas är snön. Brukar vanligtvis vara mycket skeptisk till det här med snö. Förstår inte riktigt meningen med det. Men nu skulle jag verkligen vilja ha lite innan jag åker, ett litet tunt och fint lager med pudersnö skulle räcka! 

Vintern 2010

Dagen har gått till att packa upp och gå igenom alla flyttkartonger från lägenheten i Lidköping. Jag har rensat och slängt en hel del. Har upptäckt att jag finner det otroligt tillfredsställande att slänga saker. Hade nästan lite svårt att hejda mig där ett tag, började slänga alla möjliga grejer. Förstår inte vad jag ska med allt till! Men såklart finns det vissa saker jag vill spara. Som de gamla platåstövlarna på 10 cm som jag sprang runt i i högstadiet eller de rosa byxorna a la 70-tal som jag sydde i slöjden i femte klass. Allt sådant måste ju sparas.

I morgon ska jag äntligen (!) ta tag i den där nedrans hemtentan. Att plugga nu, såhär 13 dagar före avresa, är liiiite trögt kan jag lova, motivationen är inte på topp. Men nu har jag inte så mycket val.

Lägger in en bild från vackra Thailand som motivation. PEPP PEPP PEPP!!! Nu kör vi.

Jarrå.

13 dagar

Kommentarer
Postat av: X

Lessen Hot-Säffle, men jag ska göra dig lite besviken. :P Bilden på "Koh Tao" tror jag snarare är ifrån Phi-Phi, Maya Beach! ;) Jag skar upp min fot lite längre till vänster på bilden och jag satt längre vänd mot det där utloppet för att försöka få ut gruset! Men det är lika vacker på Koh Tao! :)

2011-12-03 @ 21:28:17
Postat av: liza

haha jaså är det så!? Aldrig kan man lita på google!! Då ska jag ändra bildtexten ;)

2011-12-03 @ 22:17:06
URL: http://mynz.blogg.se/
Postat av: Mia

hahahhaa åååh vad jag minns platådojjorna o dom rosa byxorna... kul att läsa din blogg!!!!! :D

Mia

2011-12-06 @ 00:04:28
Postat av: liza

haha ja, det är sådant man bara måste spara! vilka minnen! ;)

Hoppas allt är bra med dig mia och kul att du läser bloggen!

2011-12-06 @ 12:46:21
URL: http://mynz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0