Dilemma

Som ni säkert listat ut vid det här laget ska jag alltså studera på NMIT (Nelson Marlborough Institute of Technology) under en termin, med start i januari. Sen är det praktik i 4 månader som gäller. Det är upp till oss studenter att välja vart i världen man vill vara samt att hitta ett företag som vill ha en där. Jag bestämde mig tidigt för att jag SKA ha min praktik på Nya Zeeland. Finns inga andra alternativ för mig just nu. Så nu under hösten har jag sökt och sökt och som det ser ut i nuläget har jag två ställen som är intresserade!!!! Lyckan är enorm!!
Det svåra är ju nu att välja!! Det finns för- och nackdelar med båda och just nu vet jag varken in eller ut. Ska träffa dem i januari så fort jag kommer till nz, så jag hoppas det ska ge mig något som gör mitt beslut lättare :) Båda praktikplatserna har med fallskärmshoppning att göra och arbetsuppgifterna kommer vara i stort sett exakt samma vart jag än väljer. Det som skiljer är platsen och folket.


Alternativ 1.
Ligger i närheten av denna fantastiska nationalpark, Abel Tasman.
Jag har varit där en gång på besök men känner inte en kotte - desto mer utmaning och äventyr :) 


Alternativ 2.
En stad med den här välbekanta utsikten. Har tidigare bott här i 6 månader och trivdes väldigt bra.
Har många vänner i stan så det blir nog lätt att fixa boende, stort plus!

Ska man välja utmaningen eller inte?

12 dagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0