Banyan Tree Hotel

Ligger nu i morgonrock på sängen i vår svit och mår lovely. Några av brudarna har gått ut för att prova på Bangkoks nattliv på denna sidan stan, alltså inte backpackersidan. Vi andra bestämde oss för att istället få en underbar god natts sömn i våra stora fluffiga sängar. Ja jag vet, det är löjligt! Störtlöjligt att man kan bli så glad och må så bra över ett hotellrum och en stor mjuk säng. Men efter de senaste nätterna uppskattar jag verkligen det fräscha och rena så sjukt mycket! Klockan är ändå cirka 2 på natten här och hade tänkt hinna med lite mys och chill i morgon innan det är dags för utcheck. 


Kvällen har varit supermysig. Efter incheck blev det ytterligare en shoppingrunda på MBK. Fick äntligen tag på enm plånbok, tyvärr inte så billig som jag hade hoppats på. Kvinnan jag försökte pruta med var stenhård och jag blev nästan lite rädd haha... men nu är den iaf min!


Det blev en lång dusch sen i en av våra gigantiska duschar i ett av våra stora badrum! Skönt att inte stå och vara rädd för att något äckligt kryp ska krypa upp ur det bruna stora hålet rätt ner i golvet ;) Vi gjordes oss alla i ordning för att dra och käka på en lite finare restaurang, vi är ju inte riktigt vana med ställen som har dresscodes och sånt! Men mysigt var det och riktigt gott, helt sjukt att 6 personer kan äta på en fin restaurang här för cirka 500 kr, allt som allt! Och vi tyckte det var dyrt.. haha man anpassar sig snabbt! Efter middagen blev det iaf en drink uppe på Vertigo bar, som ligger på våning 61 här på hotellet. Alltså takvåningen så man har utsikt över hela Bangkok by night. Sjukt mysigt, klart värt att rekommendera om man har vägarna förbi. Även här är ju priserna lite dyrare, men jämfört med Sverige är det fortfarande ingenting. 70 kr för en cocktail... störtlöjligt :)

Nu ska det sovas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0