Solojump # 2

Borjade morgonen med att bli upphamtad av Geoff och Mel, dirket bar det av mot Rotorua och vindtunneln. ( http://www.youtube.com/watch?v=EPL_hm9FAB8&feature=PlayList&p=79D49839ED106355&playnext=1&playnext_from=PL&index=15) orkar inte beskriva hur det gar till sa spana in lanken! efter 10 min svavande var jag rejalt slutkord! Kan bara kort forklara, under ett skydive far du knappt 1 min freefall. Sa att forsoka lara sig att snurra, vanda, aka framat, bakat osv. tar valdigt lang tid och manga hopp da du inte har mycket tid pa dig. I vindtunneln idag gjorde jag 10 min, som motsvarar da alltsa ca 10 hopps freefall. Men for ett mycket battre pris! betalade 1000 kr for 10 min, for 1000 kr far jag inte ens 1 skydivehopp med instruktor! Sa riktigt bra for min freefalls traning alltsa :) Blev en kaffe i rotorua for att sedan aka tillbaka till Taupo.

Val tillbaka och ute pa dropzonen ladde vi upp for hopp nr 2! jag kande mig riktigt avslappnad och allmant redo, underbar kansla! Var taggad till 1000 da vi antligen startade. 12000 ft och det var dags att hoppa. Hoppet gick riktigt bra, klarade av att halla mig stabil helt sjalv och kunde antligen slappna av och njuta av kanslan att svava ( eller falla?!) i 200 km/h! Fallskarmen oppnades korrekt (pjuh!) och inflygning mot marken gick ocksa bra. Avslutade ett harligt hopp med en bra landing, stog upp... yes! Da landingen ar den varsta biten for mig, den del som skrammer mig mest, var det en lattnad att jag landade lugnt och smidigt och dessutom stog upp! wohoo

Nasta hopp blir med endast en instruktor, sa kommer vara lite svarare i borjan att bli stabil men tror det kommer ga bra anda. Kommer aven trana pa att svanga i luften och gora 360 graders vandningar, vilket jag ser fram emot! Nu borjar det roliga :D


Kommentarer
Postat av: Kristin

Gud va kul Liza! är riktigt avundsjuk!

2009-09-18 @ 19:26:05
Postat av: Tant Siw

Hej Liza, nu har jag kollat på din blogg. Det är så toligt att läsa det du skriver, du är duktig som jobbar och hoppar och allt möjligt. Tänk att du är så långt bort, Karin är ju i Kenya det är väl närmare geografiskt, men mycket långt bort kulturellt. Hon har en sida på resdagboken, hon heter Karinikenya. Jag traffar Birgitta ganska mycket brukar vara med till sjukhset i bland, hon är en enastående person din mamma, men det visste du väl redan. Hon är helt likt sig trots att hon egentligen är så sjuk,så skönt att veta att behandlingen fixar cancern. Vi har redan börjat planera en resa till Great Britain till våren, vi tycker det är så gött att resa med dina päron! ha´det så gott Liza, och hoppas att du får hoppa så mycket det bara går!! Kramar från Siw

2009-10-08 @ 14:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0