Groundtraining!

Idag borjade hela aventyret! Stack ut till dropzonen vid halv tio pa morgonen for att mota upp Geoff, en av Nz basta skydivers. Over 18 000 hopp!! Vi borjade med att ha ca 4 timmars teori, allt om hur freefallet fungerar, hur man hoppar ut ur planet, hamna i ratt position, var stabil sa man inte tumlar runt i luften, kontrollera kroppen till oppningen av fallskarmen, styra ner mot marken och tillslut landa. Sen bar det av upp i planet for att gora ett tandem hopp, sa jag hoppade alltsa inte sjalv! Under tandemhoppet var det jag som gjorde allt i stort sett anda, jag bestamde nar och hur vi hoppade ut ur planet, att vi blev stabila under freefallet, kollade pa altitudemataren vart vi var for att sedan utlosa fallskarmen vid 6000 ft. Sen fick jag aven kolla sa att fallskarmen sag korrekt ut, inga fel eller tvinnade linor. Styra mot marken for att sedan landa.

Forst var jag lite besviken over att behova gora ytterligare ett tandemhopp, ville ga solo direkt. Men efter jag hoppat forstod jag verkligen hur nyttigt det var att gora ytterligare ett tandem. I och med att jag fick kontrollera det mesta var det nastan som att hoppa sjalv, bara att han fanns dar bakom mig.. ifall nagot skulle ga fel. Sa det var en enorm trygghet!

Sen blev det iaf ytterligare 3-4 timmars teori, sa mitt huvud ar helt fullt med information nu... ganska sliten. Imorgon blir det forhoppningsvis mer teori for att sedan pa lordag gora mitt forsta solohopp!!! Wieeee!!! Men allt hanger pa vadret... sa vi far se.

Ar iaf valdigt nojd med min dag, sjukt mycket information. Men ska forsoka smalta allt ikvall och ladda batterierna for morgondagen. Nu blir det en valfortjant ol i solen... haha sweet as!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men Liza! Ska du hoppa själv? Coolt! Håller du mpå att utbilda dig?

2009-09-12 @ 09:58:49
URL: http://bestofberger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0