2 sjukt bra dagar!!!

Okej, har haft 2 sjukt bra dagar! De basta pa lange :) Igar jobbade jag, tog det ganska lugnt. Redigerade filmerna for forsta gangen sjalv, allt gick bra sa det kandes rikitgt bra. Pa kvallen vandrade jag och Lianne runt i stan, traffade folk, kakade hamburgare och bara umgicks. Det blev kortspel och allmant mys hemma i huset pa kvallen, vid midnatt avslutade vidagen med att baka scones..haha. underbart!

Idag, vaknade och var beredd pa att jobba. Men nej, det var lite for molnigt. Satt hemma och bara vantade, akte ochg handlade lite mat for att sedan sitta hemma och vanta ytterligare for att vadret ska klarna upp. Men sa plotsligt far jag ett sms fran Geoff ( min skydive instruktor) som fragar om jag vill gora mitt solohopp... NU! vi (lianne och jag) kastar oss in i bilen och med gasen i bott kor mot dropzonen. Jag kommer dit, har 10 min pa mig att gora mig iordning innan jag sitter i planet. Jag skakade nastan av nervositet men kande mig anda otroligt fokuserad och redo. Efter ca 20 min ar vi uppe pa 12 000 ft (4 km) och vi borjar rora oss mot dorren. Jag hoppar ut, med 2 instruktorer vid min sida som ar dar for att se till sa allt gar ratt till och att jag klarar av att halla ratt position och allt. Freefallet gick sjukt fort, nagra sekunder kandes det som for att sen utlosa fallskarmen. Pju! den oppnades upp korrekt. Inga problem alls! haha jag jublade for mig sjalv dar uppe i luften...! Det var nar jag satt dar under fallskarmen jag insag att shit, jag gor verkligen detta helt sjalv. Ingen instruktor langre som haller i mig! Efter en kontrollcheck av fallskarmen borjade jag min "inflygning" och med Geoff i orat ( han pratade med mig via radio) landade jag ganska smidigt och sakert. Inte varldbast landing men den dog absolut. Inga brutna ben eller stukade anklar! Jag ar SUPERNOJD!

Landade och mottogs av Lianne och Gill som tittat pa nar jag hoppade (vilket jag inte visste sa det var en mycket trevligt overraskning!) for att 10 min senare borja jobba, haha jag var ganska sprallig och glad, adrenalinet pumpade i hela kroppen for nagra bra timmar efterat! Efter jobbet gick Lianne och jag till Finns for att fira med en ol och lite mat. Nu ska vi snart promenara hem for att bara ha en lugn kvall hemma. Sweet as!

Andy, en av instruktorerna, filmade mitt freefall ocksa sa jag kommer fa det pa dvd!! wohoo, sa snart kommer ni kunna se mig pa fb kara vanner.. haha!

woop woop, what a day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0