Roadtrip Ohakune!


Pa mandag morgon bar det av i den har lilla parlan mot Ohakune!
the carrot capital of New zealand..!!


 Bilresan ner tar vanligtvis 1,5- 2 h men for oss tog det 3 timmar!!! vi stannade i stort sett vid varenda utsiktsplats for att ta kort, benstrackare eller for att ata :)



Allt korande lamnade jag at Ruth, vagar mig inte riktigt pa de nya zeelandska vagarna...



Blev manga stopp med kameran i hogsta hugg!



Tongariro Chateau framfor Mt Ruapehu, en fortfarande aktiv vulkan som aven ar nordons storsta skidomrade.



Ruth poserar framfor Mt Doom fran Sagan om Ringen :)



Val framme i Ohakune sa maste det bli ett kort tillsammans med jattemoroten. Ohakune ar kand for sina morotter, de odlas otroliga mangder har. Sa darfor kalls staden "the carrot capital of Nz"



We made it!!!

Mer kort finns pa fb :)


Kommentarer
Postat av: Ingela.B

Hej Liza!

Var fina kort ser att sommaren är på väg hos er så gott här är det snart vinter och kyla är ju redan kalla nätter,så njut så läng du kan,trude och mattias fick en dotter i onsdags 14,allt är sig likt på jobbet men en del nya har ju börjat,Mandeep håller på att ta körkort är väl dags för uppkörning snart är väl bäst att hålla sig från vägen då,hi,hi nej skämt å sidor så hoppas jag verkligen hon lyckas med det hon har kämpat hårt,ha det riktigt bra!kram Ingela på Godisbutiken heter vi nu

2009-10-19 @ 00:25:10
Postat av: Laman

Liiiiza min liza! Jag är sjukt impad. Du är verkligen fruktansvärt modig, jag vågar knappt åka flyplan alls och du hoppar ut från dom? Galet. Hoppas du fortfarande har det asnice, det har iaf jag här. Men det ska bli otroligt sorgligt att åka hem. Men kan tänka mig det är ännu värre för dig som varit där längre. Så kul att vi båda verkligen åkte iväg iaf! Nu har man minnen för livet :) Btw, diggar kortet på dig hoppandes vid stranden! Besote!

2009-11-27 @ 16:24:18
URL: http://skivatgodis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0