Taupo

Oj oj oj, nu har vi redan tagit oss ner till Taupo, har gar det undan sorru! Igar tog vi en lugn kvall i Rotorua, det osregnade sa vi stannade inne i bilen och de andra sag pa film medan jag gick och la mig tidigt i framsatet.. haha mycket bekvamt vill jag lova. Ganska tidigt upp, gick en promenad i parken och kollade pa bubblande lera som luktade ruttet agg. Sen stack vi till turistbyran och tog en dusch, 5 dollar kostade det men sa vart varenda ore. Efter duschen var det gondol och luging som gallde for min och Kristins del. Det ar typ som en liten pulka med hjul som man aker ner for ett berg med, askul! Efter den akturen blev det lunch, vi var lite fula och smog in pa Base hostel och lanade deras kok. Orka sta ute i kylan och laga mat, det ar riktigt kallt har nere.


Luge-banan


Liza, redo att kora luge!!

Vi lamnade Rotorua vid typ 3-4 tiden och korde mot Taupo, stannade dock vid den varma backen som Burgess tog mig till for nagra manader sen. Det blev ett snabbt dopp, iskallt i luften men valdigt varmt och skont i vattnet. Uppfriskande ar nog ratt ord! Nu sitter vi pa ett internetcafe i Taupo, det ar svinigt kallt ute. Maste kopa mossa och vantar imorgon om jag vill overleva denna veckan..haha! Vet inte hur lange vi stannar har dock, jag sticker nog vidare till Ohakune sen och halsar pa Ruth, men vet inte vart de andra drar. Vi far se!

Nu blir det till att atervanda till bilen och forsoka hitta en skaplig plats att sova pa. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0