Sushitime baby :)

Uppdaterat!

hallo everyhopa

Kom nyss hem fran jobbet, ganska lugn kvall for att va fredag. Pavinee ( managern) bjod pa sushi idag medan vi jobbade, hon lagade at sig sjalv men bjod ganska rejalt. Tror jag at 8 bitar..haha sjukt gott :) Ska nog gora det sjalv nagon kvall, ar tydligen inte allt for avancerat. DOCK maste jag tala om att jag tappade min forsta grej idag. Vi har en ratt som heter Ocean Fire, det ar en stor tratallrik med en gutjarnstallrik pa. Pa dar sa ar maten, en liten boll med mat och runtom sa brinner det. Denna tallrik bar jag i ena handen och en tallrik med ris i andra... ack ack myrstack, slutade inte sa bra. Har serverat den ratten hur manga ganger som helst, aldrig vart nagot problem. Visst den ar tung men det ar anda okej. Men denna gang rakade min arm stota emot ett horn pa en bank och sa vips sa var tallriken i backen. Som tur var tappade jag den inte pa nagon gast, haha det hade vart det varsta, med all eld och allt. Inget gick sonder men alla gaster i hela restauranten bevittnade min lilla forestallning, haha jaja! Det far jag val bjuda pa. Sen maste jag ju bara namna att jag far med mig mat hem efter varje kvall jag jobbar, helt underbart! Thaimat varje kvall :) Ibland ar det en aning starkt bara, kanner mig da lite vek..haha.

Har nu aven gjort 2 dagar som staderska pa the Mousetrap, stadar lite mellan 10-12 varje morgon mot gratis boende, internet och tvatt. Sjukt bra. Hittills har jag gjort rummen och stadat toaletter, men till veckan ska jag fa gora det lattaste, tvatta. Sa det blir skoj :)

Ser fram emot mandagen!!! :D forhoppningsvis, om vadret tillater, kommer jag gora mitt andra skydive da. Vore sa sjuuukt kul att gora det pa mandag, men eftersom jag stadar pa morgonen far det bli under eftermiddagen. Eller pa tisdag morgon, vi far se. Battre fodelsedagspresent far man faktiskt leta efter :)

Fick aven ett mail om att jag har brev som vantar pa mig i Auckland, men de skickade vidare det idag sa forhoppningsvis far jag det pa mandag. Undrar vem det ar ifran? hmm.. :)

god natt kara vanner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0