Rotorua

Okej nu har jag lite mer tid att skriva! Lagt upp nagra bilder, men fler finns pa facebook!

Var roadtrip borjade i onsdags nar vi akte norrut fran Paihia, upp till Ahipara. Samma stalle som jag brukade jobba pa, sa det var lite kara aterseenden nar vi kom fram :) Tog en liten promenad pa 90 mile beach, gick pa mussel-jakt..gick inte sa bra haha men kul var det Kristin! Under kvallen tog vi det mest lugnt. Upp ganska tidigt nasta morgon, korde ner langs vastkusten, stannade och tittade pa de stora Kauraitraden som finns dar. Storst i Nya Zeeland. Riktigt imponerande! 2h bilresa tillbaka mot Paihia var tanken, men da jag agerade kartlasare blev det lite fel och det slutade i en 4 timmars resa istallet..bra dar!


90 mile beach med Alien






Ett stort kauritrad, men langt ifran det storsta!


Father of the forest

Under fredagen var det skydive for de tre flickorna som gallde, jag tyckte att mina 2 ganger fick racka (for den har gangen!) sa jag hoppade inte. Men grymt sugen blev jag saklart! Eftermiddagen spenderades i Paihia, jag lamnade mina flickor sjalva for en stund och akte ut till English bay for att umgas lite med Al, Kitsch och Charlotte innan jag akte. Sen senare pa kvallen bar det av mot Hamilton, vi korde i ett antal timmar for att sedan parkera bilen pa en parkeringsplats for att sova :)

Imorse steg vi upp tidigt, fortsatte vart korande till Matamata. Dar Rebecca akte ut till Hobbiton movie set medan vi andra vantade pa biblioteket inne i stan. Sen korde vi vidare till Rotorua, dar vi nu befinner oss. Det regnar sa vi ar inte sugna pa att gora sa varst mycket, titta pa film i bilen blir det nog. Imorgon vantar lite mer aktiviteter sa vi hoppas pa bra vader!


Vart det sedan bar av vet jag inte riktigt, Taupo antagligen och sen for min del Ohakune for att saga hej till Ruth :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en jättefin rundtur. Flickorna har verkligen tur som har en "inhemsk" guide. Hoppas vädret blir bättre o ni kan fortsätta att njuta av resan. Var rädda om er o Kör försiktigt!!!!!!

kram mor

2009-05-30 @ 11:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0