It's all good :)

Har idag tankt ganska mycket pa hur bra jag faktiskt har det. Jag blir latt hemmablind, man vanjer sig vid att det ar vackert sa efter ett tag slutar man uppskatta det lika mycket. Stallet jag bor pa ar supermysigt, staden jag bor i ar underbart vacker och folket jag umgas med ar stortskona. Kom en ny tjej idag som ska borja stada, en svensk :)  sa det var bara att borja prata svenska igen! Sa denna dagen gick mest ut pa att jag forsokte introducera henne till Paihias alla gator och horn..haha det gick ganska fort! Vadret har vart kanon idag och som toppen pa allt sa sag vi delfiner som lekte i vattnet nar vi var pavag hem fran mataffaren. Battre an sa blir det inte! Solen var pa vag att ga ner, vattnet var ganska lugnt och sa mitt i allt, delfiner som hoppade och lekte. Sweet as!

Sa jag har faktiskt fattat ett beslut. Efter min lilla roadtripp med ec-brudarna ( plus rebecca!), sa ska jag komma tillbaka. Jobba nagra veckor och spara varenda krona. Sen drar jag mig antagligen ner till Taupo eller Wellington. Enda nackdelen med att dra ner dit ar att det kommer vara kallt!!! har uppe ar ju vintern fortfarande runt 15-20 grader och dar nere ar det en aning kallare! haha och svensk som jag ar sa tackar jag inte nej till lite varme och sol. Men tillbaka till Paihia blir det iaf efter min roadtrip, sen far vi se:) 

Nu blir det att laga mousaka ( stavning?) med Janine. Och jag hoppas verkligen att det blir sjukt gott for jag betalade hela 25 kronor ($5) for EN aubergine!!! rena rama ranet! haha

Och tack for samtalet imorse Frida, otroligt kul att hora din rost! guds gava till manskilgheten: SKYPE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0