Tillbaka i storstaden

Nu sitter jag pa kontoret i Auckland igen. Jag borjar nastan fa lite 'hem' kanslor for Auckland. Men stannar bara i tva dagar, sen aker jag ju till Paihia. Imorgon kommer jag skriva ett laaaangt inlagg om allt jag gjort tillsammans med Burgess. Men idag har jag tyvarr inte tid, kontoret stanger om en liten stund.

Maste bara beratta om min bussresa fran Cambridge och hit. I stort sett sa gick hela resan bra, forutom pa slutet. Vi stannar vid stationen innan Auckland Sky City terminal och jag ser hur busschaufforen lastar av lite bagage och passagerare som kliver av tar sitt bagage och gar. Och sa ser jag hur busschaufforen lastar av min vaska, staller den pa trottoaren for att sen ga och hjalpa nagra passagerare med deras bagage. jaja, tanker jag.. han lagger val tillbaka vaskan nar han inser att den inte ska av har. Men icke, for han borjar stanga alla lucklor och gar och satter sig igen, beredd att kora vidare. Sa jag far kasta mig upp och rusa fram till honom och saga att det ar min vaska som star dar ute och att jag inte ska av an!! han sager inget utan gar bara ut och SLANGER in vaskan igen. jag blev asforbannad. Hade inte jag suttit pa den sidan som bagageluckorna ar pa sa hade inte jag sett att min vaska lastats av och den hade blivit lamnad dar, helt ensam pa trottoaren. jag var helt skakis efterat da jag forstod hur det egentligen kunde gatt. Sketans busschauffor...

Nu ska jag ga och handla mat sen far jag se vad jag hittar pa ikvall. Jag forsoker fa tag pa Sofia men det gar inte sa bra. Hon ska tydligen vara har i Auckland nu. Jag far forsoka vidare. jag hor av mig mer imorn, hej svejs

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att du har ögonen på skaft. Fortsätt så! ( = "dubbelkolla allt tre gånger")

Lycka till i fortsättningen

mamma

2009-03-06 @ 06:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0