Paihia

tjo bro
Nu ar det morgon har i Paihia och jag ska snart checka ut. Ska byta hostel, har bott 2 natter pa Base vilket har vart mycket bra. men jag ska prova 2 natter pa ett billigare dar Caroline jobbar. Lite miljoombyte ar aldrig fel!

Tva dagar i Auckland gick forbi snabbt. Jag var pa bio forsta kvallen, Changeling, mycket bra film!. Men ar man ensam pa andra sidan jordklotet kanska en film om en mor som forlorar sitt barn inte ar den basta. Jag blev ganska nedstamd och fick lite hemlangtan! Men det gick over ganska snabbt so no worries! Andra dagen sa traffade jag miss Holt, akte hem till hennes aupairfamiljs hus pa te och lunch. mycket trevligt. Skont att fa prata lite svenska igen!

Igar flangda jag runt har i paihia. Forst pa morgonen gick jag en 30 min promenad till Waitangi treaty grounds, kollade pa en liten maori forestallning. Sa sjukt haftigt, jag bli bara mer och mer facinerad over maorikulturen. Det ar sa bra att nz verkar sa stolta over deras maorier. Det far mig att skammas lite nar jag tanker pa Sverige och samerna...

Sen pa eftermiddagen akte jag ut pa Delfinsafari, en fyra timmars kryssning i Bay of Islands. Det var nog det vackraste jag sett hittills. Vattnet var kristallklart och alla oarna med deras strander..vilket paradis! Men eftersom vi bara fick se delfiner i ca 20 min, och da det var en bebis med fick vi inte simma, sa jag fick en gratis voucher sa jag ska aka ut pa mandag igen tror jag. For jag vill simma med dom!

Nu ska jag packa iordning mina skaer for att gora nagot riktigt skoj i eftermiddag!!! men vad berattar jag efterat :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0