Halla Sverige!

Ja ni, en dag full med sol innebar mer branna...haha och once again ar det mina ogonlock som far ta smallen. Jag forstar inte hur jag alltid har nere lyckas branna ogonlocken!
 
Idag stack jag till Becky a morgonen for frukost, pannkakor fran Kanada! Ringde mamma fran Skype, alltid kul med overraskningar. Sen vid 11 stack vi ut for att prova vagorna. Vi hittade, tack vare Rangi, ett riktigt bra stalle med fina vagor. Vi korde langs stranden dit, och JAG FICK KORA!!! haha det var skitkul :) Det var automat och inte pa nagon direkt vag med motande trafik men attans vad roligt det var att fa kora igen, och sitta pa fel sida :) Vi kom iaf fram tillsut och om jag ska vara arlig, sa gick det riktigt bra idag! Jag stog upp vid nastan varje forsok. Harlig kansla! Lyckades sta pa en perfekt vag, basta for dagen, men da saklart kommer det en tjej fran vanster och kor rakt in i mig...attans! Kunde gatt riktigt bra annars..haha.. men men

Nu sitter jag i receptionen, jobbar istallet for Becky ikvall. Det ar riktigt roligt, man pratar med massa folk och ar allmant hjalpsam och trevlig :) Fast det finns en kille som bor har, amerikan eller kanadensare tror jag han ar. Han gicm precis.. Han kan sta i timtal och bara prata om sig sjalv. Visst i borjan var det jatteintressant, han har backpackat typ overallt i Asien och vart med om en hel del. Vietnam, Kina, Nepal, Tibet, Malaysia, Thailand, Fiji, Australia..you name it! Men jag far inte en syl i vadret for han bara avbryter mig med sitt sjalviska prat om allt han gjort, de han ska gora och hans problem infor framtiden... och det borjar ga mig lite pa nerverna! Men annars ar det kul har :) haha

Dalig nyhet dock, hade planerat att aka till Coromandel for att woofa pa ett cafe. Men idag fick jag mail om att de inte behover nagon hjalp de narmaste manaderna, de ar redan fullt. Hmm..sa vad ska jag gora da? Tror jag stannar har i en vecka till, borjar bli hemmastadd har och det ar skont att inte flanga runt sa mycket. Sen drar jag nog nagra dagar till Kerikeri, Paihia for att sedan dra mig till Whangarei. Dar ska jag soka jobb.. vi far se hur det gar!! Annars drar jag ner till Tauranga, ar riktigt sugen pa den stan ocksa. Sa vi far vanta och se!

Imorgon ar jag ledig, wiee, sa det innebar mer surfning och fish and chips ( eller fush an chups som alla uttalar det har) till lunch med Becky :)

Nice nice fagelbajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0