Cape Reinga

Igar tog jag en busstur upp till Cape Reinga, Nya zeelands nordligaste punkt. Det var en buss fullproppad med massa turister som tog sig runt, riktigt trevligt. Pa hemvagen korde vi langs 90 mile beach, det var roligt.  Lite bilder ar det kanske dags for :)

Ha stannade vi vid varldens vackraste strand, kritvit sand och ljusblatt vatten :D




Framme vid Cape reinga, dar ute nogonstans ar ni kara Sverigevanner :)


Cape Reinga


Kanns ju trostande att veta att man ar narmare sydpolen an London....


Det haftigaste av allt, nar man star vid Cape Reinga ser man vart de tva olika haven mots, Tasman sea och Pacific Ocean. Pa bilden ser ni lite vagor, dar mots haven! Man kan aven se att det ena ar lite ljusare, Tasman, och det andra vattnt ar lite morkare, Pacific! riktigt frackt :)

Nu sk jag ut och prova vagorna igen... vi far se hur det gar!!

Kommentarer
Postat av: Ingela.B

Hejsan!ser att du får va med om mycket kul .gõr rãtt i att du ser dej om innan du bôrjar fixar jobb.lycka till och ha det så bra!kram Ingeka B

2009-03-15 @ 00:56:31
Postat av: Liza

Hej Ingela! Kul att hora ifran dig :D Hoppas allt ar bra dar hemma och pa jobbet, du far halsa alla sa mycket fran mig. Ha de bra, kram!

2009-03-15 @ 03:39:19
URL: http://mynz.blogg.se/
Postat av: Anna

åh älskade liza! kul att höra från dig! :D hur har du det? jag har allt tjyvkikat lite på bilderna du har ;) har du lärt dig surfa? (och här kanske jag avslöjar mig själv att jag inte läst allt på sistone, öhm) :D med mig är det bra. sverige är lika kallt och tråkigt som när du lämnade det, på ett unjefär. fast vi har chans på vår snart och det är inte fy skam. fasiken, du skulle sett melodifestivalen i lördags! tips från coachen: kolla på svtplay.se dom borde streama, plus att det är gratis. :)

jag pysslar med tentaplugg, eller ja. lite halvhjärtat iallafall. nästa vecka smäller det, vilket vi ser fram emot här. eller inte :P puss o kram!

2009-03-16 @ 18:42:00
URL: http://whenyourush.blogg.se/
Postat av: Linda

Fasen liza du blir ju proffs på att surfa ! Roligt :) Ser att du har hittat dig det örhänget du ville ha ! :) Roligt , tar du med ett till mig oxå ? :D Kram

2009-03-17 @ 13:40:10
Postat av: liza

haha proffs vet jag inte, linda, men det gar framat iaf :)ja jag hittade ett antligen och visst, jag koper med nagra hem till dig :)

2009-03-18 @ 06:33:51
URL: http://www.blogg.se/
Postat av: Linda

hihi :) nej kanske inte proffs det var väl tilll at överdriva. Men JA TACK det får du gärna göra. glöm nu inte det, det är ju ändå ett tag kvar tills du far hem .PUSS

2009-03-21 @ 22:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0